یک میلیون و ۳۰۰ هزار کارگاه لیست هوشمند حق بیمه ارسال میکنند
رئیس مرکز فناوری اطلاعات، آمار و محاسبات سازمان تأمین اجتماعی در ادامه این گفتوگو به بیان مزیت ارسال لیست هوشمند حق بیمه اشاره کرد و گفت: این پروژه در دو بخش دنبال شد؛ نخست ارسال پیامک به افراد درباره سوابق بیمه بود و بخش دوم به دریافت لیست هوشمند حق بیمه به صورت متمرکز اختصاص داشت.
خدابنده با بیان اینکه این لیست هوشمند باید از یک میلیون و ۳۰۰ هزار کارگاه دریافت شود، اظهار داشت: با این اقدام همه افرادی که برای آنها حق بیمه پرداخت می شود فارغ از اینکه در چه کارگاهی مشغول کار هستند، می توانند به راحتی از طریق اینترنت لیست حق بیمه خود را دریافت کنند.
وی ادامه داد: اکنون ۳۲ مورد کنترل به صورت همزمان و خودکار اتفاق میافتد در لیست بیمه انجام می شود و فرد بیمه گذار می تواند به صورت برخط وارد سیستم شود و اطلاعات خودش را دریافت کند.
رئیس مرکز فناوری اطلاعات تامین اجتماعی افزود: امروز به راحتی میتوانیم تشخیص دهیم که کدام کارگاه حق بیمه کارکنان خود را پرداخت نکردهاست؛ میتوانیم تمهیداتی را در نظر بگیریم که چرا کارگاهها حق بیمه را به صورت منظم پرداخت نکردهاند و حتی میتوانیم با آنها برخورد کنیم.
طرح لیست هوشمند حق بیمه در تمام استان ها انجام شده است
خدابنده گفت: این طرح ابتدا به صورت آزمایشی در یک استان اجرا و سپس به استان های بیشتری تسری داده شد به طوری که امروز طرح لیست هوشمند حق بیمه در سراسر کشور اجرایی شده است و کارگاهها میتوانند حق بیمه خود را به صورت آنلاین مشاهده و ارسال کنند.
رئیس مرکز فناوری اطلاعات تامین اجتماعی توضیح داد: این طرح باعث شد ۱۸ درصد از معوقات سازمان تامین اجتماعی شناسایی و پیگیری شود که باعث افزایش درآمد سازمان به همین میزان نیز شد.
توسعه خدمات غیرحضوری به عنوان یک اولویت و ضرورت در سازمان تأمین اجتماعی سبب شده تا اکنون ۹۹ درصد نسخه های درمانی به صورت الکترونیک صادر و لیست هوشمند حق بیمه برای کارفرمایان صادر شود؛ اموری که علاوه بر سرعت بخشیدن به خدمت رسانی، موجب صرفهجویی اقتصادی و بهبود بازدهی در ارایه خدمات به مردم شده است.
وی شفافیت را از دیگر دستاوردهای این طرح برشمرد که سبب شده تا مطالبهگری در جامعه افزایش یابد و افراد خودشان بتوانند از طریق سیستمهای موجود در تامین اجتماعی حق خود را مطالبه کنند.
ارسال حق بیمه توسط کارفرمایان به پایان ماه موکول نشود
خدابنده گفت: یکی از مشکلات ما این است که کارفرمایان همیشه در لحظه آخر حق بیمه کارکنان خود را پرداخت میکنند؛ از آنها میخواهیم که در طول ماه حق بیمه را پرداخت کرده و به پایان ماه موکول نکنند، چرا که زیرساختها تا حدی معوقات را جواب میدهد.
وی یادآور شد: در سه روز پایان هر ماه ما سونامی واریز حق بیمه را داریم که باعث شلوغی در سیستم میشود.
وی افزود: اگر لیست حق بیمه ها در ۱۰ روز نخست هر ماه ارسال شود، بهتر است؛ تعجیل در ارسال حق بیمه توسط کارفرمایان باعث میشود که ما بتوانیم بهتر لیست حق بیمه را تهیه کنیم.
رئیس مرکز فناوری اطلاعات تامین اجتماعی با بیان اینکه برنامه کاربردی «تامین من» با بیش از پنج میلیون کاربر یکی از ابزارهای مهم برای بیمه گذاران است، گفت: این برنامه بیش از ۵۰ خدمت ارایه می دهد و ۸۵ درصد کاربران از نصب آن رضایت دارند.
وی با یادآوری اینکه این برنامه حدود شش ماه است که مورد استفاده کاربران قرار گرفته است، افزود: تامین من یکی از بهترین برنامه های دولت همراه محسوب می شود که تهیه آن بیش از ۹ ماه زمان برد و امروز بسیار مورد استقبال قرار گرفته است.
انتهای پیام
افزودن دیدگاه جدید