کدخبر :304440 پرینت
26 تیر 1403 - 11:54

امکان برقراری تماس تصویری بدون اینترنت

به‌ گفته وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، برقراری تماس تصویری بدون استفاده از اینترنت، به صورت داخل شبکه (ایرانسل به ایرانسل یا همراه اول به همراه اول) امکان‌پذیر است که در ایرانسل به صورت خودکار فعال بوده، اما در همراه اول نیاز به راه‌اندازی دارد.

متن خبر

به گزارش سیتنا، عیسی زارع پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت که در تماس‌های درون‌شبکه‌ای اپراتورهای ایرانسل و همراه اول، شما این امکان را دارید که بدون نیاز به اینترنت تماس تصویری برقرار کنید.

برای استفاده از این سرویس که ViLTE نام دارد به سیم‌کارت USIM نیاز است که برای اطلاع از اینکه سیم کارت شما USIM است یا خیر، از کد دستوری #۰*۶*۱۰* استفاده کنید.

هزینه تماس تصویری برای طرف اول مکالمه ۱۵۰ تومان به ازای هر دقیقه می‌باشد، اما برای دریافت‌کننده تماس، هزینه‌ای ندارد. هرچند که باید مطمئن شوید که سرویس ViLTE برای هر دو طرف فعال باشد.

همچنین با فعال‌سازی سرویس ViLTE، سرویس VoLTE نیز به صورت رایگان برای شما فعال می‌شود، که کیفیت مکالمات شما را به HD افزایش داده و حین مکالمه تلفنی دیگر اینترنت شما قطع نخواهد شد.

اپراتور ایرانسل، به طور پیش‌فرض ویژگی تماس تصویری بدون نیاز به اینترنت فعال است اما در اپراتور همراه اول، کاربر ابتدا باید از طریق گوشی باند کد دستوری #۲۴۳۱*۱۰* را شماره‌گیری کند تا این ویژگی فعال شود.

آخرین نکته‌ای که باید به آن توجه کنید، این است که در بخش تنظیمات گوشی و در قسمت Preferred Network Type گزینه انتخاب‌شده باید گزینه 4G یا 5G باشد.

فناوری Video over LTE (ویدیو از طریق LTE) یا به اختصار ViLTE، نام تکنولوژی‌ای است که به کاربران گوشی‌های همراه اجازه می‌دهد که بدون نیاز به اینترنت و بر پایه زیرسیستم‌های چندرسانه‌ای از طریق IP (IP Multimedia Subsystem یا به اختصار IMS) با دیگر کاربران تماس تصویری برقرار کنند.

یکی از مهم‌ترین نکاتی که باید در رابطه با این تکنولوژی مدنظر قرار بگیرد، این است که باید نسبت به سرویس‌های دیگر استریم ویدیو که در آن‌ها تاخیر از درجه اهمیت بالایی برخوردار نیست، اولویت بالاتری داشته باشد تا کیفیت تماس تصویری افت نکند.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.