کدخبر :304322 پرینت
23 تیر 1403 - 10:49

ببینید| برق؛ بزرگترین مانع توسعه صنعت است

رییس شورای سیاستگذاری نمایشگاه بین المللی فناوری اطلاعات، ارتباطات و برق پایدار (کیتکس 2024)، گفت:بزرگترین مانع توسعه در صنعت، برق است که در نمایشگاه های کیتکس و فاوا به برق پایدار می‌پردازیم.

متن خبر

مهندس فرامرز رستگار، دبیر و نایب رئیس هیات مدیره سندیکای صنعت مخابرات ایران در حاشیه نشست خبری نمایشگاه کیتکس 2024، در گفت‌وگوی ویدیوئی با خبرنگار سیتنا پیرامون این نمایشگاه، گفت: نمایشگاه کیتکس 1403 را با محوریت کانون هماهنگی فاوا در دستور قرار گرفته است که تحت عنوان دانش، صنعت و بازار در یک نمایشگاه به هم متصل شده اند.

وی ادامه داد: زمانی که در کنار رشته ای همچون فاوا، بحث اقتصاد دیجیتال قرار می گیرد، لازمه آن، این می شود که بخش های مختلف کسب و کار، نیروهای علمی و دانشگاهی و متقاضیان و مصرف کنندگان که بازار هستند، بتوانند در کنار هم صحبت کنند که در این نمایشگاه محقق می شود.

رستگار، افزود: نمایشگاه کیتکس با خدماتی که فراهم شده و شورای سیاستگذاری که از بخش های مختلف هستند، دور هم آمده اند تا معنادار شوند، بنابراین تمام دغدغه ها و پیشنهاداتی که لازم است در گزارش های مختلف داده شود، می تواند در این نمایشگاه و در جزیره کیش نمایش داده شود و به صورت عملیاتی قابل تست و ایجاد اطمینان و اعتماد را در بر دارد که از ماموریت های اصلی این نمایشگاه است.

دبیر و عضو هیات مدیره کانون هماهنگی فاوا، خاطرنشان کرد: بحث فاوا یکی از موضوعات زیرساختی و پیشران است و زمانی که اقتصاد دیجیتال را مطرح می کنیم، یکی سهم خود اقتصاد دیجیتال از کل اقتصاد کشور مطرح است و دیگری بحث اقتصاد کشور که کاری را بدون فاوا انجام نمی دهد، بنابراین برای حضور پررنگ ذی نفعان تصمیم گرفتیم این نمایشگاه را برگزار کنیم.

وی، اظهار کرد: این روزها با مواردی مواجه می شویم که پروژه ای به نتیجه نهایی نرسیده یا سرویسی ارائه نشده که بحث گلوگاه را مطرح می کنند. به عنوان مثال این روزها شاهدیم که برای ارائه سرویس فیبرنوری، مودم به گلوگاه تبدیل می شود. باید کشوری با برنامه و خوشبخت باشیم که تمام مسائل دیگر را حل کرده باشیم که مودم مانع ما باشید.

رستگار، افزود: بزرگترین مانع توسعه در صنعت، برق است که در نمایشگاه های کیتکس و فاوا به برق پایدار می رسیم. در فصل تابستان و زمستان وقتی دو روز به کارخانه برق نمی‌دهیم، راندمان را پایین می‌آوریم.

دبیر و نایب رئیس هیات مدیره سندیکای صنعت مخابرات ایران، گفت: برای 5G، به نسبت 4G به صورت اساسی پنج برابر بیشتر ایستگاه می خواهیم و این موضوع حل می شود و به منزل می رسیم که مصرف برق اضافه می شود که این موارد را در نمایشگاه نشان می‌دهیم و ایران را در آن آورده ایم و همچنین هویت ICT را معرفی می کنیم و با بخش های مختلف کشور رابطه آن را ترسیم می کنیم.

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.