کدخبر :303922 پرینت
15 تیر 1403 - 14:38

احتمال تجهیز ایرپاد جدید اپل به دوربین

بر اساس یک گزارش جدید، ایرپادهای آینده اپل ممکن است دوربین داشته باشند و بر این اساس دوربین‌ ایرپادها روی امکان ادغام هدفون با ویژن‌پرو متمرکز خواهند شد.

متن خبر

به گزارش سیتنا، اپل در حال برنامه‌ریزی برای آغاز ساخت هدفون‌های جدید با «مدل‌های دوربین» در سال ۲۰۲۶ است. این بر اساس گزارشی از تحلیلگر معمولا معتبر اپل، مینگ‌چی‌کو، است که با گزارش پیشین بلومبرگ هم‌نظر است.

این دوربین‌ها یک دوربین فروسرخ از نوع موجود در آیفون خواهند داشت. در آنجا، از آن برای گرفتن اسکن‌های موردنیاز برای ویژگی امنیتی فیس‌آی‌دی (Face ID) استفاده می‌شود.

اما دوربین‌ ایرپادها در مقابل روی امکان ادغام هدفون با ویژن‌پرو متمرکز خواهند شد و بخشی از ایده اپل برای رایانش فضایی به شمار می‌روند که در آن، صدا و سایر محتویات در فضا [جلو چشم کاربر] پخش می‌شوند.

این گزارش از آن حکایت داشت که این ممکن است سبب شود شخصی که از هدفون با پروویژن استفاده می‌کند، بتواند سرش را بچرخاند تا صدای اتاق را اسکن کند و [شرایط] اتاق را بازتاب دهد.

بر اساس این گزارش، این [قابلیت] همچنین ممکن است به ایرپادها امکان دهد تغییرات محیط را پایش کنند و احتمالا افراد بتوانند آن‌ها را به‌سادگی با حرکت بازوهایشان کنترل کنند.

گزارش‌های مینگ‌چی‌کو روی خط تولید اپل تمرکز دارند و این گزارش به طور خاص به این واقعیت اشاره داشت که شرکت تولیدکننده فاکس‌کان در حال کار روی دوربین‌های فروسرخ جدید برای استفاده در ایرپادها است. این اغلب بدان معنا است که گزارش‌های آن ممکن است جزئیات کامل در مورد چگونگی استفاده واقعی از این محصولات را نادیده بگیرند.

این موید و همسو با گزارش قبلی بلومبرگ است که نشان می‌داد اپل به دنبال طیف وسیعی از سازندگان پوشیدنی [قابل بستن یا گذاشتن بر بدن] است. برای نمونه، این امر ممکن است عینک‌های هوشمند را نیز شامل شود‌ــ متا در حال حاضر چنین [محصول ترکیبی] دوگانه‌ای را با ری‌بن می‌سازد، اگرچه آن‌ها فقط یک دوربین معمولی دارند.

مشخص نیست آیا ایرپادها به همان روش آیفون و آیپد از دوربین فروسرخ برای امنیت و احراز هویت بیومتریک استفاده خواهند کرد یا خیر. اما این احتمالا می‌تواند سبب شود ایرپادها متوجه باشند چه کسی آن‌ها را گذاشته و اینکه آیا شخصی که آن‌ها را گذاشته، مالک آن‌ها است یا نه.

اپل در حال حاضر برای مواقعی که ایرپادها گم می‌شوند، برخی ویژگی‌ها را در نظر گرفته است. برای نمونه می‌توان آن‌ها را در اپلیکیشن «فایند مای» (Find My) ردیابی کرد و می‌توان در آنجا آن‌ها را به‌عنوان «گمشده» علامت‌گذاری کرد تا در صورت پیدا شدن، اطلاعات مربوط به مالکشان نشان داده شود.

انتهای پیام

برچسب ها

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.