کدخبر :295457 پرینت
14 خرداد 1403 - 09:46

حمله هکری؛ داده‌های ۵۶۰ میلیون مشتری تیکت‌مستر به سرقت رفت

«تیکت‌مَستر» که بزرگترین ارائه دهنده بلیط کنسرت در جهان به شمار می‌رود، حمله‌ای سایبری را تایید کرده است که می‌تواند شامل سرقت داده‌های ۵۶۰ میلیون مشتری باشد.

متن خبر

به گزارش سیتنا به نقل از دویچه وله، شرکت مادر "لایو نیشن انترتینمنت" به کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده در مورد نشت اطلاعات اطلاع داده است. این شرکت آمریکایی اعلام کرد که در روز ۲۰ مه (۱۰ خرداد) متوجه حمله هکری شده و شرکت‌های تخصصی را مأمور بررسی این موضوع کرده است.

گروه هکری "شاینی‌هانترز" (ShinyHunters) مسئولیت این حمله را بر عهده گرفته است. این گروه این خبر را در "دارک‌وب" اعلام کرد و گفت که داده‌های میلیون‌ها مشتری از جمله نام، آدرس و اطلاعات کارت اعتباری آنها را به فروش می‌گذارد. این گروه ۵۰۰ هزار دلار (۴۶۰ هزار یورو) باج خواسته است.

شرکت مادر "لایو نیشن" گفت: «ما در تلاش هستیم تا خطر را برای کاربران و شرکت خود به حداقل برسانیم و به مقامات مجری قانون اطلاع داده‌ایم و با آنها همکاری می‌کنیم.» این شرکت افزود که این رویداد "تأثیر مادی چندانی بر کل کسب‌وکار یا وضعیت مالی ما نخواهد داشت".

اف‌بی‌آی پیشنهاد کمک به تحقیقات را داد

دولت استرالیا روز پنجشنبه ۳۰ مه اعلام کرد تحقیقاتی را در مورد حمله هکری آغاز کرده است. پلیس فدرال آمریکا "اف‌بی‌آی" پیشنهاد کمک کرد. به مشتریان "تیکت‌مَستر" توصیه می‌شود رمز عبور خود را تغییر دهند.

گروه هکری "شاینی‌هانترز" پیش از این نیز خبرساز شده بود. به گفته وزارت دادگستری آمریکا، این گروه در سال ۲۰۲۰ حجم عظیمی از داده‌های مشتریان بیش از ۶۰ شرکت را در اینترنت در اختیار همگان گذاشت.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.