کدخبر :294630 پرینت
25 اردیبهشت 1403 - 06:30

دسترسی 85 درصد روستاهای بالای بیست خانوار سیستان و بلوچستان به اینترنت پرسرعت

مدیرکل ارتباطات استان سیستان و بلوچستان از رشد 26 درصدی شاخص دسترسی به اینترنت پرسرعت روستاهای بالای بیست خانوار استان در دولت سیزدهم خبر داد و گفت: خوشبختانه شاخص دسترسی به اینترنت پرسرعت روستاهای بالای 20 خانوار استان سیستان و بلوچستان از ابتدای دولت سیزدهم تا کنون با رشد 26 درصدی به 85 درصد رسیده است.

متن خبر

به گزارش سیتنا، نیک محمد بلوچ زهی با حضور در برنامه زنده تلویزیونی بازتاب از شبکه استانی سیستان و بلوچستان به پرسش های مردم پاسخ داد.

بلوچ زهی پس از شرح وظایف و گزارش عملکرد وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: خوشبختانه شاخص دسترسی به اینترنت پرسرعت روستاهای بالای 20 خانوار استان سیستان و بلوچستان از ابتدای دولت سیزدهم تا کنون با رشد 26 درصدی به 85 درصد رسیده است.

وی افزود: در سال 1400 طی جلساتی که با شرکت اپراتور «های وب» برگزار شد، در یک بازه چهار ماهه، 162 سایت مخابراتی با اعتباری بالغ بر 250 میلیارد تومان احداث و طی آن 370 روستای سطح استان به شبکه ملی اطلاعات و اینترنت پرسرعت متصل شدند.

مدیرکل ارتباطات استان سیستان و بلوچستان خاطر نشان کرد: در فاز دوم با نصب تجهیزات انتقال در نقاط شناسایی شده، 390 آبادی در غالب احداث 130 سایت جدید ایرانسل و همراه اول با اعتباری بالغ بر 455 میلیارد تومان و همچنین 430 آبادی به وسیله ارتقاء 43 سایت موجود به تکنولوژی نسل سه یا چهار با اعتباری بالغ بر 286 میلیارد تومان به شبکه ملی اطلاعات و اینترنت پر سرعت متصل شدند.

وی افزود: در دوران همه گیری بیماری کرونا و همزمان با غیرحضوری شدن مدارس اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اقدام به تخصیص 6820 مودم با اینترنت به صورت رایگان به مدارس سطح استان کرد.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.