کدخبر :294298 پرینت
18 اردیبهشت 1403 - 10:27

تشریح شیوه‌نامه اعطای تسهیلات به کسب‌وکارهای حوزه اقتصاد دیجیتال

در آیین نامه حمایت از سکوها و کسب و کارهای اقتصاد دیجیتال، تسهیلاتی در راستای ایجاد اشتغال به کلیه کسب و کارهای فعال که بر بستر سکوهای مشمول این آیین نامه اقدام به فروش کالا یا خدمات و یا فعالیت اقتصادی می کنند، ارایه خواهد شد که مبلغ این وام حداقل 200 و حداکثر 500 میلیون تومان با سود 15/33 و 6 ماه تنفس خواهد بود و مشمولان فعال در این بخش از اقتصاد دیجیتال می توانند به سایت https://1649.ir مراجعه و برای دریافت این وام اقدام کنند.

متن خبر

به گزارش سیتنا، با توجه به تاکید و دستور صریح رییس جمهور در حمایت از سکوها و کسب و کارهای اقتصاد دیجیتال، آیین نامه حمایت از سکوها و کسب و کارهای اقتصاد دیجیتال، در 14 ماده، شامل 30 نوع حمایت در بخش های مختلف در هیات دولت تصویب و توسط معاون اول محترم رئیس جمهوری،در دهم آبان ماه 1401 ابلاغ شد.

در این آیین نامه، وظایف و تکالیف دستگاه های اجرایی از جمله وزارت اقتصاد، وزارت صمت، وزارت ارتباطات، وزارت ارشاد اسلامی، سازمان امور مالیاتی، بانک مرکزی، صدا و سیما، صندوق های نوآوری و شکوفایی و امید، مشخص و مسئولیت پیگیری و  نظارت آن را بر عهده وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات گذارده شده است.

کارگروه «پیگیری تکالیف دستگاه های اجرایی» با همین هدف با حضور نمایندگان رسمی دستگاه های ذیربط در وزارت ارتباطات تشکیل و به صورت هفتگی جلسات هماهنگی تشکیل و پیگیری می شود.

رونمایی از  پایگاه و مرکز تماس 1649به منظور ایجاد ارتباط با کسب و کارهای اقتصاد دیجیتال و اطلاع رسانی از آخرین مصوبات و بخشنامه های دستگاه های ذیربط است.

افزون بر آن ثبت شکایات، از دستگاه ها و سکوهای مشمول و پیگیری آنها، دیگر هدفی است که در این پایگاه و مرکز، دنبال می شود.

سازمان فناوری اطلاعات ایران به نمایندگی از وزارت ارتباطات براساس آیین نامه «حمایت از سکوها و کسب و کارهای اقتصاد دیجیتال» به شماره 142180/ت60511 ک مورخ 1401/08/10 هیات وزیران، به کسب و کارهای فعال در حوزه اقتصاد دیجیتال کشور تسهیلات ارایه خواهد کرد.

[node:title]

این تسهیلات در راستای ایجاد اشتغال و به کلیه کسب و کارهای فعال که بر بستر سکوهای مشمول آیین نامه «حمایت از سکوها و کسب و کارهای اقتصاد دیجیتال» اقدام به فروش کالا یا خدمات و یا فعالیت اقتصادی می کنند ارایه خواهد شد.

[node:title]

سقف این تسهیلات برای کسب و کارهای  حقوقی، پنج میلیارد ریال، برای کسب وکارهای صنفی، سه میلیارد ریال و برای کسب و کارهای حقیقی، دو میلیارد ریال است که سود آن 15/33 درصد و باز پرداخت آن 48 ماهه با شش ماه تنفس خواهد بود.

[node:title]

کسب و کارهای فعال در حوزه اقتصاد دیجیتال کشور که حداقل سه ماه سابقه فعالیت در سکوهای داخلی مشمول نظیر ایتا، روبیکا، سروش پلاس، شیپور، کسبینو، آی گپ و بله را دارند می توانند درخواست خود را از طریق این سامانه ارسال کنند.

[node:title]

در همین راستا نیز محمد خوانساری، معاون وزیر ارتباطات و رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران، در ویراستی خود در توضیحاتی آورده است:

با توجه به آیین نامه «حمایت از سکوها و کسب و کارهای اقتصاد دیجیتال» اعطای وام به کسب و کارهای حقیقی، حقوقی و صنفی فعال روی سکوهای داخلی مشمول انجام می‌شود.

مبلغ این وام حداقل 200 و حداکثر 500 میلیون تومان با سود 15/33 و 6 ماه تنفس خواهد بود.

مشمولان فعال در این بخش از اقتصاد دیجیتال میتوانند به سایت https://1649.ir مراجعه برای دریافت این وام اقدام کنند.

امیدوارم این اقدام، زمینه ساز دریافت خدمات مورد نیاز مردم بر بستر سکوهای داخلی و افزایش رضایتمندی ایشان را فراهم کند.

[node:title]

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.