کد مطلب: 

293818

آیا اینترنت ماهواره‌ای جایگزین شبکه‌های ثابت زمینی و فیبرنوری می‌شود؟

مدیرکل منطقه مرکزی رگولاتوری در پاسخ به کاربری که «توسعه شبکه فیبرنوری را اتلاف سرمایه‌های ملی دانسته بود و خواستار ایجاد اینترنت ماهواره‌ای شده بود»، پاسخ داد: ارتباطات ماهواره‌ای بسیار ارزشمند و برای بسیاری از مناطق جغرافیایی مثل نقاط دوردست و کوهستانی و صعب‌العبور مقرون به صرفه است، اما در حال حاضر به طور کلی جایگزین شبکه‌های ثابت زمینی و فیبر نوری نیست و از طرفی ایجاد شبکه ماهواره‌ای، بسیار پرهزینه و پیچیده است.
آیا اینترنت ماهواره‌ای جاگزین شبکه‌های ثابت زمینی و فیبرنوری می‌شود؟

به گزارش سرویس وبگردی سیتنا، محمدتقی شفیعی، مدیرکل منطقه مرکزی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در پاسخ به کاربری در ویراستی که «توسعه شبکه فیبرنوری را اتلاف سرمایه‌های ملی دانسته بود و خواستار ایجاد اینترنت ماهواره‌ای شده بود»، پاسخ داد: ارتباطات ماهواره‌ای بسیار ارزشمند و برای بسیاری از مناطق جغرافیایی مثل نقاط دوردست و کوهستانی و صعب‌العبور مقرون به صرفه است، اما باید توجه داشت که در حال حاضر به طور کلی جایگزین شبکه‌های ثابت زمینی و فیبر نوری نیست و از طرفی ایجاد شبکه ماهواره‌ای، بسیار پر هزینه و پیچیده است.

این کاربر نوشته بود: «یکی از نشانه های اصراف و ابطال سرمایه های ملی همین فیبر نوری است. در دورانی که همگان بدنبال ایجاد اینترنت ماهواره ای هستند، اجرای پروژه فیبر نوری، پول دور ریختن است».

آیا اینترنت ماهواره‌ای جایگزین شبکه‌های ثابت زمینی و فیبرنوری می‌شود؟

وی در ادامه و در پاسخ به کاربر دیگری که نوشت «الان هم اینترنت همراه جایگزین اینترنت ثابت شده»، توضیح داد: تفاوت مصرف ترافیک اینترنت همراه و ثابت در دنیا برعکس ایران است. در کشورهای دیگر حدود ۷۰ درصد ترافیک مصرفی روی شبکه ثابت است، ولی در ایران به خاطر عدم توسعه شبکه فیبرنوری برعکس شده، دلایل دیگری هم دارد، اما‌ تمرکز وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات روی توسعه سریع شبکه فیبرنوری در کشور در همین راستاست.

آیا اینترنت ماهواره‌ای جایگزین شبکه‌های ثابت زمینی و فیبرنوری می‌شود؟

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2024-04-25 14:04

افزودن دیدگاه جدید