کد مطلب: 

293496

تعداد کاربران تلگرام تا یک سال آینده از مرز یک میلیارد خواهد گذشت

«پاول دوروف»، مدیرعامل تلگرام، اخیراً در مصاحبه‌ای اعلام کرد که تعداد کاربران فعال ماهانه این پیام‌رسان احتمالاً تا یک سال دیگر از مرز یک میلیارد کاربر می‌گذرد.
تعداد کاربران تلگرام تا یک سال آینده از مرز یک میلیارد خواهد گذشت

به گزارش سرویس بین‌الملل سیتنا،«پاول دوروف»، مدیرعامل تلگرام، اخیراً در اتفاقی نادر، مصاحبه‌ای ویدیویی با «تاکر کارلسن»، خبرنگار سابق فاکس، انجام داده است.

دوروف که مالک کل تلگرام است، در این مصاحبه به تاکر گفت: ما احتمالا از هم اکنون تا یک سال دیگر، از مرز یک میلیارد کاربر ماهانه فعال، عبور خواهیم کرد.

پاول افزود که اپلیکیشن تلگرام مانند آتشی که در جنگل گسترش می‌یابد، درحال گسترش در میان کاربران است.

تلگرام، مستقر در دبی، توسط دوروف روسی الاصل تأسیس شد و در سال ۲۰۱۴ پس از انکار درخواست‌ها برای بستن جوامع مخالف در پلتفرم رسانه اجتماعی «وی کی» (VK) خود، روسیه را ترک کرد.

دوروف، که طبق تخمین فوربس ۱۵.۵ میلیارد دلار ثروت دارد، در این مصاحبه ویدئویی که در حساب تاکر در شبکه اجتماعی «ایکس» منتشر شده است، گفت: هدف این اپلیکیشن که اکنون ۹۰۰ میلیون کاربر فعال دارد، ماندن به عنوان یک پلتفرم بی‌طرف و عدم حضور به عنوان یک بازیگر در مسائل ژئوپلیتیکی است. این کارآفرین متولد روسیه، با اشاره به مداخله دولت روسیه در شرکتی که او تاسیس کرده است، گفت: در سال ۲۰۱۴ از روسیه گریخته است.

او توضیح داد که در سال ۲۰۱۴ به‌دلیل فشارهای دولت روسیه برای کنترل شرکت و اپلیکیشنی که قبلاً ساخته بود، مجبور به ترک این کشور شد.

دوروف در بخشی از این مصاحبه گفت روسیه را ترک کرده چونه نمی‌توانست از هیچ دولتی دستور بگیرد. او درباره خروج از روسیه و سعی در اقامت از شهر‌های مختلف از جمله برلین، لندن، سنگاپور سانفرانسیسکو گفت: ترجیح می‌دهم آزاد باشم تا از هرکسی دستور بگیرم. بنا بر این به دبی رفتم.

بزرگ‌ترین رقیب تلگرام، یعنی اپلیکیشن واتس‌اپ، متعلق به متاست که بیش از دو میلیارد کاربر فعال ماهانه دارد؛ بنابراین تیم پاول دورف هنوز باید کارهای زیادی انجام دهد تا این فاصله را کمتر کند. البته دورف در این مصاحبه تأکید کرد که تلگرام تاکنون هیچ هزینه‌ای برای بازاریابی انجام نداده و تمام رشد آن ارگانیک بوده است.

تلگرام پس از فیس‌بوک، یوتیوب، واتس‌اپ، اینستاگرام، تیک‌تاک و ویچت، به‌عنوان یکی از پلتفرم‌های اصلی رسانه‌های اجتماعی رتبه‌بندی شده است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2024-04-18 10:16

افزودن دیدگاه جدید