کد مطلب: 

293486

امکان خودتعمیری دستگاه‌ها توسط کاربران آیفون میسر می‌شود

اپل برنامه خودتعمیری را برای دستگاه‌های آیفون در آمریکا و سایر کشورها راه‌اندازی کرد، اما اکثر کاربران از سختی و محدود بودن این فرآیند شکایت داشتند.
امکان خودتعمیری دستگاه‌ها توسط کاربران آیفون میسر می‌شود

به گزارش سرویس بین الملل سیتنا، اپل با تغییر در سیاست تعمیر دستگاه‌ها، به کاربران امکان می‌دهد خودشان با استفاده از قطعات نو یا دست دوم گوشی خود را تعمیر کنند.

این شرکت آمریکایی برنامه خودتعمیری را برای دستگاه‌های آیفون در آمریکا و سایر کشورها راه‌اندازی کرد، اما اکثر کاربران از سختی و محدود بودن این فرآیند شکایت داشتند.

شرکت اپل در حال حاضر در حال ایجاد تغییراتی در نحوه و مواردی است که می‌توان برای تعمیر آیفون در خانه استفاده کرد و اپل می‌گوید که کاربران می‌توانند نسخه‌های خاصی از دستگاه‌های آیفون را با کمک قطعات استفاده شده‌ای که دارند یا از یک دوست تهیه کرده‌اند تعمیر کنند.

کاربران آیفون قبل از شروع تغییر این خط مشی، در فرآیند خودتعمیری از مشکلاتی نظیر عدم دسترسی به جعبه ابزار مخصوص تعمیر دستگاه‌های آیفون و نیاز به کمک اپل در تهیه قطعات یدکی رنج می‌بردند، اما این شرکت از مردم خواسته تا از قطعات جدید و اورجینال آیفون برای تعمیر دستگاه استفاده کنند.

اپل معمولاً در مورد قطعاتی که در طول تعمیرات با آیفون‌ها جفت می‌شوند، محدود عمل می‌کند، به همین دلیل است که این شرکت یک اعلان برای تشخیص استفاده از قطعه مورد استفاده در آیفون‌ها اضافه کرده و اگر این کار را با Face ID یا Touch ID انجام دهد، این ویژگی به هیچ وجه کار نخواهد کرد.

اپل در پستی اعلام کرد: «قطعات اصلی استفاده شده اپل اکنون از عملکرد و ایمنی کامل قطعات جدید و اصلی کارخانه بهره‌مند خواهند شد.»

گزارش‌ها حاکی از آن است که اپل سیاست جدیدی برای خودتعمیری آیفون ۱۵ به بعد معرفی می‌کند که می‌تواند با استفاده از صفحه نمایش، باتری و دوربین استفاده‌شده تعمیر شود.

آیفون‌هایی که در آینده عرضه خواهند شد، در صورت نیاز به تعمیر، به جای صرف هزینه‌های هنگفت برای قطعات جدید، می‌توانند از سنسورهای Face ID پشتیبانی کنند.

اپل لیست واضحی در رابطه با جزئیات قطعاتی که قرار است تعویض شوند، خواهد داشت، بنابراین اگر آیفون شما با استفاده از قطعات مستعمل تعمیر شود، این شرکت جزئیات این قطعات را در آیفون در قسمت قطعات یدکی و تاریخچه خدمات در سیستم iOS نگه می‌دارد.

شایان ذکر است که دولت آمریکا به دلیل تصویب لایحه حق تعمیر، اپل را مجبور به اجرای برنامه خود‌تعمیری کرد، هرچند هنوز مشخص نیست که این برنامه باوجود تعدد شکایات کاربران، آیا موفق بوده یا خیر.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (1 vote)
سیتنا 3
2024-04-18 08:45

افزودن دیدگاه جدید