کد مطلب: 

293464

۵ تا از بهترین مادربردهای گیمینگ با قیمت مناسب + جدول مشخصات

در این مطلب می‌خواهیم چند نکته‌ی اساسی را که باید پیش از خرید مادربرد در نظر بگیرید، مرور کنیم و ۵ تا از بهترین مادربردهای گیمینگ با قیمت مناسب را معرفی و مورد بررسی قرار دهیم. اگر قصد خرید یک سیستم گیمینگ با قیمت مناسب را دارید یا فقط در مورد مادربردهای گیمینگ کنجکاور هستید، با ما همراه باشید.
۵ تا از بهترین مادربردهای گیمینگ با قیمت مناسب + جدول مشخصات

گزارش آگهی/ مادربرد به عنوان قطعه‌ای مهم و برقرار کننده‌ی ارتباط بین دیگر قطعات سخت‌افزاری کامپیوتر، اولین بخشی است که باید در مسیر خرید یک کامپیوتر رومیزی انتخاب کنید. مادربرد علاوه بر پردازنده، تعیین کننده نوع رم و تعداد درایوهای ذخیره‌سازی و البته شکاف‌هایی توسعه‌ای است که در اختیار خواهید داشت. خرید مادربرد برای یک سیستم گیمینگ، حساسیت‌های خاص خودش را دارد. از توجه به تعداد کانال‌های رم گرفته تا وجود اسلات M.2، امکان اتصال اینترنت پرسرعت و شکاف توسعه مناسب برای کارت گرافیک.

در این مطلب می‌خواهیم چند نکته‌ی اساسی را که باید پیش از خرید مادربرد در نظر بگیرید، مرور کنیم و ۵ تا از بهترین مادربردهای گیمینگ با قیمت مناسب را معرفی و مورد بررسی قرار دهیم. اگر قصد خرید یک سیستم گیمینگ با قیمت مناسب را دارید یا فقط در مورد مادربردهای گیمینگ کنجکاور هستید، با ما همراه باشید.

نکات مهم پیش از خرید مادربرد گیمینگ

وقتی صحبت از مادربرد گیمینگ می‌شود، پیش از آن که ذهنمان به سمت زرق و برقش برود، باید به مشخصات سخت‌افزاری و فشاری که می‌تواند تحمل کند، توجه کنیم. برای خرید یک مادربرد گیمینگ، با توانایی مناسب و البته قیمت قابل قبول، باید چند نکته‌ی اساسی را مد نظر قرار دهید. مهم‌ترین این نکات عبارت‌اند از:

  • پلتفرم: پیش از هرچیزی باید مشخص کنید که قرار است از کدام سازنده پردازنده بخرید. اگر اینتلی هستید، مادربردهای مخصوص پردازنده‌های اینتل و اگر از تیم قرمز‌ها هستید، مادربرد با سوکت AM انتخاب کنید.
  • نوع، تعداد ماژول و ظرفیت رم: یکی از مواردی که در عملکرد سیستم در گیمینگ و بعدا در ارتقا دست و پای شما را می‌بندد، نوع رم، تعداد ماژول‌های قابل نصب و حداکثر حافظه‌ی قابل پشتیبانی است.
  • شکاف‌های توسعه: گیمینگ بدون کارت گرافیک نمی‌شود و این قطعه هم فراخور مدل و اندازه‌اش نیاز به شکاف‌های توسعه PCIe دارد. بر اساس کارت گرافیکی که می‌خرید، به این نکته توجه کنید.
  • پورت‌ها و هدرها: هدرها و پورت، به شما امکان استفاده از لوازم جانبی و برقراری ارتباط با دستگاه‌های دیگر را می‌دهند. یکی از این دستگاه‌ها، روتر است. برای آن‌هایی که به صورت آنلاین بازی می‌کنند، سرعت و کیفیت اینترنت نقش مهمی دارد. بهتر است مادربردی انتخاب کنید که پورت لن گیگابیتی داشته باشد.

این ۴ مورد، مهم‌ترین عواملی هستند که تعداد مدل‌های مناسب برای شما را محدود می‌کنند. بهتر است پیش از خرید مادربرد، تکلیف این ۴ مورد را روشن کنید و پس از آن با در نظر گرفتن قیمت مادربرد در بازار به دنبال مدل مناسب بگردید. برای پیدا کردن بهترین مدل‌ها، پیش‌نیازهایی لازم است که یکی از آن‌ها دانش فنی در مورد قطعات است. البته جای نگرانی نیست، فروشندگان در این مسیر به شما کمک خواهند کرد.

یکی از ابزارهایی که در مسیر خرید به کمک شما می‌آید، فیلترهای هوشمند در یک فروشگاه اینترنتی است. در فروشگاه اینترنتی تاپ رایان، به آسانی می‌توانید با استفاده از ابزارهای هوشمند، مادربرد گیمینگ متناسب با نیازها و بودجه‌ی خود را پیدا کرده و در صورت وجود چند مدل از برندهای گوناگون، بهترین را با خواندن نظرات کاربران یا استفاده از مشاوره‌ی تلفنی این فروشگاه انتخاب کنید. در ادامه قصد داریم ۵ مدل از بهترین مادربردهای گیمینگ با قیمت مناسب را که توان تحمل فشار سیستم‌های گیمینگ هم دارند، معرفی کنیم. برای آماده کردن این لیست از کارشناسان تاپ رایان کمک گرفته‌ایم.

۵ مادربرد گیمینگ با قیمت مناسب

در این بخش ۵ تا از بهترین مادربرد‌های گیمینگ موجود در بازار ایران که قیمت مناسبی دارند و به شما اجازه خرج کردن برای دیگر قطعات را می‌دهند، فهرست کرده‌ایم. این مادربردها از ۳ برند مطرح و پرطرفدار بازار، یعنی ام اس آی، گیگابایت و ایسوس هستند. قیمت مادربرد ایسوس در مدل‌های گیمینگ کمی بالاتر از رقبا بوده و به همین علت حضورش در این لیست کم‌رنگ‌تر است. مدل‌‌های انتخاب شده عبارت‌اند از:

  • گیگابایت مدل Z790 AORUS ELITE DDR4
  • ام اس آی مدل PRO X670-P WIFI DDR5
  • ام اس آی مدل PRO Z690-A WIFI DDR5
  • ایسوس مدل ROG STRIX B660-F GAMING WIFI
  • ام اس آی مدل B760 GAMING PLUS WIFI D5

در ادامه نگاهی کلی به مشخصات و بازه‌ی قیمتی این مدل‌های جذاب و قدرتمند برای راه‌اندازی یک سیستم مخصوص بازی‌های روز خواهیم داشت.

۵ تا از بهترین مادربردهای گیمینگ با قیمت مناسب + جدول مشخصات

Z790 AORUS ELITE DDR4

اولین مادربردی که برای معرفی انتخاب کرده‌ایم، یکی از محصولات گیگابایت است. این مادربرد که از چیپست Z790 بهره می‌برد، امکان استفاده از پردازنده‌های نسل ۱۲ تا ۱۴ اینتل را به کاربر می‌دهد. در کنار این چیپست و سوکت LGA 1700 این مادربرد، شاهد حضور ۴ اسلات رم هستیم که می‌توانند تا حداکثر ۱۲۸ گیگابایت رم DDR4 با فرکانس ۵۳۳۳ مگاهرتز را پشتیبانی کنند.

مادربرد آئوروس الیت ۴ شکاف توسعه‌ی PCIe x16 هم دارد که به راحتی امکان نصب قوی‌ترین و جدیدترین کارت گرافیک را به ارمغان می‌آورد. کارت شبکه‌ی این مادربرد گیگابایت هم از نوع Realtek گیگابیتی است که اتصال با حداکثر سرعت به اینترنت را فراهم می‌کند.

PRO X670-P WIFI DDR5

دومین محصول این فهرست، یک مادربرد بر اساس پلتفرم AMD از MSI است. این مادربرد با بهره‌مندی از چیپست X670 امکان استفاده‌ی حداکثر از پردازنده‌های پرقدرت AMD را به کاربر می‌دهد. سوکت این مادربرد AM5 است و می‌توانید پردازنده‌های جدید Ryzen را روی آن نصب کنید.

مادربرد PRO X670-P دارای ۴ شکاف رم است که می‌‌تواند حداکثر ۱۹۲ گیگابایت رم از نوع DDR5 با فرکانس حداکثر ۷۸۰۰ مگاهرتز را پشتیبانی کند. این مادربرد ۳ شکاف توسعه‌ی PCIe x16 دارد و طبیعتا می‌تواند پذیرای یک کارت گرافیک قدرتمند مثل RTX 4090 باشد. کارت شبکه‌ی این محصول هم مشابه نمونه قبلی و از نوع گیگابیتی است. البته این مادربرد ام اس آی امکان اتصال به شبکه‌ی Wi-Fi را هم دارد.

PRO Z690-A WIFI DDR5

مادربرد گیمینگ بعدی که قیمت مناسبی هم دارد، مجددا محصولی از ام اس آی است. این مادربرد که از چیپست Z690 اینتل استفاده می‌کند، امکان نصب و البته اوورکلاک پردازنده‌های نسل ۱۲ و ۱۳ اینتل را دارد. به عنوان مثال اگر یک سی پی یو Core i9 با پسوند K روی این مادربرد نصب کنید، می‌توانید آن را اوورکلاک کنید و از حداکثر قدرت پردازنده گران‌قیمتی که خریده‌اید لذت ببرید.

تعداد شکاف‌های رم این مادربرد هم مانند نمونه‌های قبلی ۴ عدد است. رم‌های قابل نصب روی این محصول از نوع DDR5 بوده و می‌توانند حداکثر ۱۹۲ گیگابایت ظرفیت و ۵۶۰۰ مگاهرتز سرعت داشته باشند. ۳ شکاف توسعه‌ی PCIe x16 این محصول از نوع PCIe 5.0 است که امکان نصب کارت گرافیک قدرتمند را هم به کاربر می‌دهد. کارت شبکه‌ی این محصول مانند ۲ مدل قبلی بوده و امکان اتصال به شبکه‌ی Wi-Fi را هم دارد.

ROG STRIX B660-F GAMING WIFI

این مادربرد ایسوس که در اسمش هم گیمینگ دیده می‌شود، یک مدل عالی برای جمع کردن سیستم گیمینگ میان رده به بالا به حساب می‌آید. با برخورداری از چیپست B660 اینتل و سوکت LGA 1700 می‌توانید پردازنده‌های نسل ۱۲ و ۱۳ را روی آن نصب کنید، اما امکان اوورکلاک وجود ندارد.

مادربرد ROG STRIX B660-F ۴ اسلات رم دارد که می‌تواند تا ۱۲۸ گیگابایت رم از نوع DDR5 را با حداکثر فرکانس کاری ۴۸۰۰ مگاهرتز مدیریت کند. کارت شبکه‌ی این مادربرد ایسوس ساخت شرکت اینتل و از نوع گیگابیتی است. مثل دو مدل قبلی، امکان استفاده از شبکه Wi-Fi هم بدون نصب کارت مجزا وجود دارد.

۵ تا از بهترین مادربردهای گیمینگ با قیمت مناسب + جدول مشخصات

B760 GAMING PLUS WIFI D5

آخرین مادربرد این لیست که مجددا از برند MSI است، قیمتی کم‌تر از ۱۰ میلیون تومان دارد. این مادربرد از چیپست به‌روز B760 بهره می‌برد که امکان نصب پردازنده‌های نسل ۱۲، ۱۳ و ۱۴ اینتل را می‌دهد. تعداد اسلات رم این مادربرد ام اس آی ۴ تا است که می‌توان روی آن‌ها تا ۱۹۲ گیگابایت رم DDR5 با حداکثر سرعت ۶۸۰۰ مگاهرتز نصب کرد. این مادربرد از کارت شبکه گیگابیتی اینتل و گیرنده‌ی Wi-Fi برای برقراری ارتباط با اینترنت استفاده می‌کند.

جدول مشخصات بهترین مادربردهای گیمینگ اقتصادی

در جدول پایین، ۵ مدل بالا را در کنار هم قرار داده‌ایم تا مقایسه آسان‌تر شود.

۵ تا از بهترین مادربردهای گیمینگ با قیمت مناسب + جدول مشخصات

خرید مادربرد گیمینگ با قیمت مناسب از تاپ رایان

نکات مهمی را که باید پیش از خرید مادربرد گیمینگ در نظر بگیرید، مرور کردیم و پس از ۵ مدل از بهترین مادربردهای گیمینگ با قیمت مناسب را معرفی کردیم. حالا انتخاب با شماست. البته این نکته را هم باید در نظر بگیرید که خرید اینترنتی مادربرد، به مراتب آسان‌تر و به‌صرفه‌تر از خرید سنتی آن است.

پیشنهاد ما به شما فروشگاه اینترنتی تاپ رایان است. در تاپ رایان، سبد کاملی از مادربردهای گیمینگ موجود در بازار ایران عرضه می‌شود که به آسانی می‌‌توانید با امکانات هوشمند این فروشگاه، آن‌ها را فیلتر کرده و بهترین مدل‌ها را یکجا ببینید، مقایسه کنید و برای اطمینان از انتخاب، از مشاوره‌ی تخصصی تاپ رایان استفاده کنید.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 1.5 (82 رای)
سیتنا 3
2024-04-17 10:54

افزودن دیدگاه جدید