کد مطلب: 

292727

هیات نظارت متا: ممنوعیت استفاده از کلمه «شهید» در فیس‌بوک و اینستاگرام برداشته شود

به دنبال انتقادهای گسترده به نحوه مدیریت شبکه‌های اجتماعی در خاورمیانه علی الخصوص پس از تهاجم نظامی رژیم غاصب صهیونیستی به غزه، هیئت نظارت متا اعلام کرد که رویکرد این شرکت در قبال واژه «شهید» وسیع بوده و باعث سانسور مطالب میلیون ها کاربر شده است، لذا خواستار پایان دادن به ممنوعیت کلی استفاده از این واژه شد.
متا

به گزارش سیتنا به نقل از یورونیوز، هیئت نظارت متا (شرکت مادر فیسبوک) پس از یک بررسی یک ساله که نشان داد رویکرد این شرکت در قبال واژه عربی و فارسی «شهید» بسیار گسترده بوده و به طور غیر ضروری باعث سانسور مطالب میلیون ها کاربر شده است، لذا این نهاد خواستار پایان دادن به ممنوعیت کلی استفاده از این واژه شد.

این نظر پس از سال‌ها انتقاد از نحوه مدیریت محتوای مرتبط با خاورمیانه توسط این شرکت اعلام می‌شود. پیش از این انتقاداتی در این زمینه وجود داشت. 

این انتقادها از زمان آغاز تهاجم نظامی رژیم صهیونیستی به نوار غزه پس از اکتبر سال گذشته میلادی تشدید شده است.

گروه‌های حقوق بشری، متا را متهم کرده‌اند که در بحبوحه جنگی که منجر به کشته شدن ده‌ها هزار نفر در غزه شد، محتوای حمایت‌کننده از فلسطینیان را در فیس‌بوک و اینستاگرام سرکوب می‌کند.

هیأت نظارت متا در گزارش روز سه‌شنبه اعلام کرد که قوانین متا در مورد «شهید» نتوانسته تنوع معانی این واژه را در نظر بگیرد و منجر به حذف بسیاری از محتواها شده است.

هل تورنینگ-شمیت، رئیس مشترک هیأت نظارت، در بیانیه‌ای گفت: «متا با این فرض عمل کرده است که سانسور می‌تواند امنیت را بهبود می‌بخشد، اما شواهد نشان می‌دهد که سانسور می‌تواند کل جمعیت‌ها را به حاشیه براند در حالی که اصلاً امنیت را بهبود نمی‌بخشد.»

متا در حال حاضر هر پستی را که از «شهید» برای اشاره به افرادی استفاده کند که در لیست «سازمان‌ها و افراد خطرناک» خود قرار داده است، حذف می‌کند. 

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 3
2024-03-27 12:20

افزودن دیدگاه جدید