کدخبر :292155 پرینت
21 اسفند 1402 - 08:51

اتصال 11 روستای استان اصفهان با بیش از 1100 خانوار به شبکه ارتباطی کشور

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اصفهان از اتصال 11 روستا با 1169 خانوار و 3574 نفر جمعیت در شهرستان های اصفهان، سمیرم، بویین و میاندشت، اردستان، چادگان، کاشان، برخوار و نایین با راه اندازی 11 سایت از محل بودجه ارایه خدمات عمومی اجباری (USO) وزارت ارتباطات خبر داد.

متن خبر

به گزارش سیتنا، جعفر مطلب زاده گفت: با احداث سایت جدید یا ارتقاء تکنولوژی 11 سایت روستایی توسط اپراتور همراه اول از محل بودجه ودجه ارایه خدمات عمومی اجباری (USO) وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، 11 روستا به شبکه ارتباطی کشور متصل شدند و 9 روستای دیگر با جمعیت 2027 خانوار  بهبود پوشش یافتند.

وی تصریح کرد: با احداث یا ارتقاء سایت های مذکور روستاهای قلعه چوم، دلگشا و آب خارک در شهرستان اصفهان، گرم آباد در شهرستان سمیرم، بلطاق و دره سوخته شهرستان بویین و میاندشت، خیرآباد در شهرستان اردستان، سهیل در شهرستان نایین، مرغ در شهرستان برخوار، ونک سفلی در شهرستان چادگان و اسحاق آباد در شهرستان کاشان  با 1169 خانوار به شبکه ارتباطی کشور و اینترنت متصل شدند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اصفهان، ضمن بیان اینکه در دولت جدید تا کنون 103 روستا و سه منطقه عشایری به شبکه ارتباطی کشور متصل شدند افزود: پوشش روستایی استان اکنون به 94 درصد از روستاهای بالای 20 خانوار رسیده است.

بر اساس این گزارش استان اصفهان دارای 935 روستای بالای 20 خانوار است که 881 روستای متصل به شبکه ارتباطی کشور دارد.

از چند سال قبل، توسعه اینترنت روستایی و اتصال روستاهای بالای ۲۰ خانوار به شبکه ارتباطی کشور در دستور کار دولت‌ها قرار گرفت و وزارت ارتباطات دولت سیزدهم نیز در دو و نیم سالی که از استقرار آن می‌گذرد، توانسته بیش از هفت هزار روستای بالای ۲۰ خانوار را به اینترنت متصل کند.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.