کارگروه مشترک همکاری ایران و ترکیه در حوزه رسانه ایجاد می شود
معاون امور رسانهای و تبلیغات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اعلام کرد که بر اساس تفاهمنامهای که اخیراً میان رؤسای جمهور، جمهوری اسلامی ایران و ترکیه به امضاء رسیده است، کارگروه مشترک همکاری در حوزه رسانهها ایجاد خواهد شد.
به گزارش سیتنا، فرشاد مهدی پور در حاشیه بازدید از مجموعه رسانهای تورکواز ترکیه، گفت: براساس تفاهمنامه حوزه رسانهای ایران و ترکیه، کارگروه مشترک همکاری رسانهای امروز ایجاد خواهد شد.
مهدی پور با بیان اینکه همواره به دنبال توسعه روابط با همکارانمان در ترکیه هستیم تصریح کرد: بر اساس تفاهمنامهای که اخیراً میان رؤسای جمهور، جمهوری اسلامی ایران و ترکیه به امضاء رسیده است، کارگروه مشترک همکاری در حوزه رسانهها ایجاد خواهد شد.
معاون امور رسانهای و تبلیغات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: توسعه روابط در حوزه رسانهها به خصوص با توجه به موضوعات فی مابین از جمله مسائل مربوط به همکاریهای دوجانبه و مسائل مربوط به فلسطین و نقاط تحول ما که در موضوعات بینالمللی است، روزبه روز نیازمند توافقات، کارهای فشرده و نزدیک تر است.
اولویت گروههای رسانهای ایران گسترش همکاری با کشور ترکیه است
مهدی پور در جریان بازدید از مجموعه رسانهای تورکواز ترکیه با بیان اینکه بیستچهارمین دوره نمایشگاه رسانههای ایران با حضور ۶۰۰ رسانه فعال داخلی و خارجی برگزار شد گفت: در بخش اصلی این نمایشگاه رسانههای کشور ترکیه در یک غرفه مشترک حضور پیدا کردند و سفیر ترکیه هم از نمایشگاه بازدید کرد.
وی افزود: بعد از فرازونشیبهای فراوان، در سفر رئیس جمهور ایران تفاهمنامه رسانههای دوکشور به امضا رسید.
مهدیپور ادامه داد: در ایران اولویت همهگروهها، توسعه فعالیتها باکشور ترکیه است هرچند ممکن است گاهی در دو کشور انتقاداتی از عملکرد وجود داشته باشد.
معاون امور رسانهای و تبلیغات وزارت فرهنگ تصریح کرد: در ایران طبق قانون، نظارت پیشینی در امور رسانهها نداریم و در صورت بروز تخلف دادگاهی وجود دارد که پس از انتشار به تخلفات رسیدگی میکند.
وی بیانکرد: بنابراین بعضی اوقات موضوعاتی که به وجود میآید خارج از اتفاقات جاری است وکارگروهی که طبق این تفاهمنامه رسانهای تشکیل میشود به امور رسانهای دوطرف تفاهمنامه کمک خواهد کرد.
مهدی پور اضافه کرد: در راس این کمیته دو کشور حضور دارند و در بدنه آن بنگاههای بزرگ رسانهای دو کشور فعالیت دارند.
جزئیات بازدید و محورهای توافق
در این بازدید و ملاقات معاون امور رسانهای و تبلیغات وزارت فرهنگ با مدیر عامل و رئیس هلدینگ تورکواز بر آمادگی برای همکاری در زمینه تبادل فیلمهای سینمایی، سریال، مستند، انیمیشن و موسیقی کشورمان با هلدینگ تورکواز و پلتفرم های محلی و بینالمللی تاکید شد و طرفین بر آمادگی در زمینه همکاری رسانهای در مقابله با تبلیغات رسانه های صهیونیستی و غربی بر علیه اسلام و کشورهای اسلامی مجددا تاکید کردند.
همچنین مهدی پور بر توسعه روابط در حوزه رسانهها به خصوص با توجه به موضوعات فی مابین از جمله مسائل مربوط به همکاریهای دوجانبه و مسائل مربوط به فلسطین تاکید کرد و افزود: نقاط تحول ما در موضوعات بینالمللی، روز به روز نیازمند توافقات، کارهای فشرده و نزدیک تر است.
تورکوواز، هلدینگ فعال در بخش رسانه و نشریات و کتاب است. این ابرگروه رسانه ای مالکیت شبکه های تلویزیونی به نام های ATV، ATV Avrupa ، Yeni Asır TV، ایستگاه های رادیویی به نام Radyo Turkuvaz، Romantik Radyo، روزنامه هایی به نام Sabah، Takvim، Yeni Asır و Fotomaç را دارا هستند.
گروه انتشاراتی تورکوواز نیز یکی دیگر از شرکت های فعال هلدینک مذکور است.
گروه مجلات تورکوواز با 19 مجله دائمی و 40 نشریه ادواری/موضوعی، برندهای شماره 1 جهان و ترکیه را در کارنامه خود دارد.
برندهای مطرح جهان مجلات دارای مجوز خود و خارجی مانندVogue، Esquire ، GQ، Harper's Bazaar و Home Art را منتشر می کند .
مجله عصر جدید با تیراژ 130 هزار نسخه چاپ می شود . روزنامه های این گروه را بیش از یک میلیون وپانصد هزار نفر میبینند.
علاوه بر این در سال 2018، فروشگاه کتاب-سرگرمی D&R را از هلدینگ دوغان خریداری کرد که بیش از دویست فروشگاه دارد.
این شرکت در حوزه فضای مجازی نیز بسیار فعال است و داری بیش از 150 کانال یوتیوب هست و بیش از پنج هزار نفرکارمند دارد.
انتهای پیام
افزودن دیدگاه جدید