کد مطلب: 

291254

هوش مصنوعی نمونه بارز «شمشیر دولبه»؛ سوء‌استفاده مجرمان از هوش مصنوعی

معاون دادستان کل آمریکا، هشدار داده است که طرح‌هایی در دست تهیه است تا بهره‌برداری از هوش مصنوعی (AI) توسط مجرمان به عنوان عامل تشدید مجازات در صدور احکام دادگاه‌های آمریکا منظور شود.
هوش مصنوعی نمونه بارز «شمشیر دولبه»؛ سوء‌استفاده مجرمان از هوش مصنوعی

به گزارش سیتنا، لیزا موناکو در مصاحبه با بی‌بی‌سی هوش مصنوعی را نمونه بارز «شمشیر دولبه» توصیف کرد. او گفت که این دستاورد می‌تواند «مزایای ژرفی» را برای جامعه به ارمغان آورد و در همان حال، در دست «بازیگرانی بدخواه» به ابزاری برای ایجاد هرج و مرج تبدیل شود.

معاون دادستان کل آمریکا در این مصاحبه فاش کرد که طرح‌هایی در دست تهیه است تا بهره‌برداری از هوش مصنوعی توسط مجرمان به عنوان عامل تشدید مجازات در صدور احکام دادگاه‌های ایالات متحده منظور شود.

موناکو که پیشتر در سمت دادستان در محاکم فدرال خدمت کرده، برای ایراد سخنرانی در دانشگاه آکسفورد درباره موضوع هوش مصنوعی در بریتانیا به سر می‌برد. او در مورد مصادیق فعلی عوامل تشدید مجازات، از استفاده از اسلحه توسط متهمان به ارتکاب جرایم خشونت‌آمیز نام برد.

معاون دادستان کل آمریکا به بی‌بی‌سی گفت: «به این ترتیب، ما همان اصل را در احکام قضایی پرونده‌‌های کیفری به کار خواهیم گرفت و در پی صدور احکام سنگین‌تر و تشدید مجازات برای کسانی هستیم که از هوش مصنوعی به عنوان ابزاری در ارتکاب جرم استفاده کرده‌اند.»

لیزا موناکو در مورد اقداماتی که مستلزم محافظت از سلامت انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده در ماه نوامبر است به نمونه‌هایی از ایجاد اختلال از طریق تولید و نشر اطلاعات نادرست اشاره کرد.

هوش مصنوعی نمونه بارز «شمشیر دولبه»؛ سوء‌استفاده مجرمان از هوش مصنوعی

به عنوان مثال، او از دیپ‌فیک - گزارش‌های صوتی و تصویری ساختگی ولی واقع‌نما از سیاستمداران در حال ابراز نظراتی که هرگز بر زبان نرانده‌اند - و تماس‌های رباتیک - روبوکال یا تماس تلفنی که از یک شماره‌گیر خودکار رایانه‌ای برای ارسال یک پیام از پیش ضبط‌شده استفاده می‌شود - توسط هوش مصنوعی نام برد.

اخیرا، کمیسیون ارتباطات فدرال ایالات متحده کاربرد روبوکال را در طول انتخابات غیرقانونی اعلام کرد. این تصمیم پس از آن اتخاذ شد که هزاران رای‌دهنده در ایالت نیوهمپشایر یک پیام تلفنی جعلی از جو بایدن، رئیس جمهوری، دریافت کردند که از آنان می‌خواست در انتخابات مقدماتی جهت گزینش نامزدهای ریاست جمهوری شرکت نکنند.

موناکو در مورد تصمیم کمیسیون ارتباطات فدرال در این زمینه گفت: «من فکر می‌کنم که این از آن نوع اقداماتی است که نهادهای ناظر با استفاده مناسب از آنها خواهند کوشید دیوارهای حفاظتی در اطراف این گونه فناوری‌ها را به خصوص در شرایط حساسی مانند فضای انتخاباتی تحکیم بخشند.»

او گفت که دولت ایالات متحده با شرکت‌های فناوری و سایر کشورها از جمله بریتانیا در زمینه مبارزه با تهدیدهای ناشی از سوء استفاده از هوش مصنوعی همکاری می‌کند.

موناکو در عین حال افزود: «من فکر می‌کنم که ما شاهد مواردی گسترده‌تر از این خواهیم بود، به نظر من آنچه که تاکنون کشف شده تنها لایه سطحی مساله را کنار زده است که نشان می‌دهد بازیگران دارای سوء نیت چگونه قادر به کاربرد این فناوری هستند.»

با توجه به اینکه امسال در کشورهای مختلف جهان از جمله ایالات متحده، بریتانیا و هند، بیش از دو میلیارد نفر واجد شرایط شرکت در انتخابات هستند، خانم موناکو گفت که نگران آن است که کاربرد هوش مصنوعی بتواند بر نتیجه انتخابات و فرآیندهای دموکراتیک «تاثیری اساسی» بگذارد.

انتهای پیام

گزارش از مسعود فاتح

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2024-02-18 14:55

افزودن دیدگاه جدید