کدخبر :290808 پرینت
17 بهمن 1402 - 15:36

افتتاح و شروع عملیات اجرایی 150 طرح ارتباطی به مبلغ 322 میلیارد تومان در سطح استان بوشهر

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان بوشهر از افتتاح و شروع عملیات اجرایی 150 طرح ارتباطی به مبلغ 322 میلیارد تومان در سطح استان، به مناسبت چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و ایام مبارک دهه فجر خبر داد.

متن خبر

به گزارش سیتنا، علی سملیان گفت: تعداد 28 پروژه ارتباطی با اعتباری بالغ بر 161 میلیارد تومان از جمله احداث و ارتقاء سایت های ارتباطی روستایی، سرویس اینترنت نسل سوم و چهارم تلفن همراه، خرید تجهیزات و خدمات فاز دو توسعه شبکه IP ملی و توسعه شبکه انتقال فیبرنوری در دهه فجر سال جاری به بهره برداری می رسد.

وی اظهار کرد: در این ایام، 26 پروژه از محل اعتبارات خدمات اجباری روستایی (USO) وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، تأمین اعتبار شده که از این تعداد 13 پروژه احداث و ارتقاء سایت همراه در روستاهای بالای 20 خانوار افتتاح و عملیات اجرایی 13 پروژه ارتباطی نیز آغاز می شود.

وی افزودند: طرح های افتتاحی شامل احداث 10 سایت همراه با تکنولوژی G3/G4 و ارتقاء سه سایت همراه از تکنولوژی G2 به G4 می باشد.

سملیان خاطرنشان کرد: آغاز عملیات اجرایی طرح های احداث 10 سایت همراه با تکنولوژی G4 در روستاهای چاه پهن، احمد آباد (تنگستان)، اسلام آباد، بن بید (دشتی)، بنه اسماعیل (دیلم )، کنارخیمه، سهموی جنوبی (عسلویه)، قلعه حیدر،گمارون(گناوه)، کناری (دیر)، ارتقاء یک سایت همراه از تکنولوژی G2 به G4 در روستای مظفری شمالی شهرستان دیلم و اجرای دو طرح فیبرنوری روستایی در روستای کردوان علیا، زیارت ساحلی شهرستان دشتی و روستای کناری و منصوری شهرستان تنگستان نیز آغاز می شود.

وی گفت: دو پروژه زیرساختی خرید تجهیزات و خدمات فاز دو توسعه شبکه IP ملی با اعتبار 24 میلیارد تومان، در شهر بوشهر و خارگ از دیگر طرح های افتتاحی دهه مبارک فجر به شمار می آید.

سملیان اظهار کرد: با توجه به سیاست های کلان وزارت متبوع نسبت به واگذاری خدمات حوزه ارتباطی به بخش خصوصی، 122 پروژه ارتباطی به ارزش 161 میلیارد تومان با مشارکت مخابرات منطقه بوشهر، جزء طرح های افتتاحی دهه فجر می باشد.

وی در پایان، ضمن تاکید به اولویت برنامه های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات درخصوص اتصال روستاهای بالای 20 خانوار به شبکه ملی اطلاعات، گفت: هم اکنون بیش از 99 درصد از 405 روستای بالای ۲۰ خانوار استان، تحت پوشش خدمات ارتباطی (صوت) هستند، که از این تعداد، 98 درصد از روستاهای بالای ۲۰ خانوار متصل به شبکه ارتباطی کشور هستند.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.