کد مطلب: 

290144

تمبر «قند فارسی» رونمایی و دبیرخانه دائمی می‌شود

مدیرکل دفتر تبلیغات و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از برگزاری اولین همایش قند فارسی در دوم بهمن ماه سال جاری خبر داد و گفت: در این رویداد تمبر قند فارسی رونمایی و دبیرخانه همایش دائمی می‌شود.
تمبر «قند فارسی» رونمایی و دبیرخانه دائمی می‌شود

به گزارش خبرنگار سیتنا، عباس محمدیان در نشست رسانه ای همایش «قند فارسی» اظهار کرد: زبان فارسی زبان مادری و ملی سرزمین کهن ایران اسلامی است که در ادوار نه چندان گذشته دستخوش تحولاتی شده و امروز به این باور رسیدیم که نسبت به آینده زبان فارسی باید ‌نگران باشیم و برای پاسداشت آن تلاش کنیم.

وی افزود: امروز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در راستای پاسداشت زبان فارسی احساس دغدغه و مسئولیت کرده است و در این راستا نیاز به همه سلایق و گویش ها در کشور داریم تا در تاریخ ثبت کنیم زبان فارسی می تواند زبان معیار باشد و فرایندی که در گذشته دچار خسران شده را جبران کنیم.

محمدیان تاکید کرد: بر این اساس مراسم رونمایی از نشان قند فارسی اردیبهشت امسال برگزار شد و نزدیک به یک سال است دبیرخانه پاسداشت زبان فارسی به طور جدی فعالیت خود را آغاز کرده و یکی از برنامه های ما برگزاری همایش بین المللی در سال آینده است تا مروجان زبان فارسی از کشورهای اسلامی دیگر و نخبگان این عرصه گردهم آیند و به این دغدغه پاسخ مناسبی دهیم.

مدیرکل دفتر تبلیغات و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به برگزاری همایش قند فارسی در دوم بهمن با حضور وزیر فرهنگ و مسئولان مربوطه در تالار رودکی گفت: صیانت از زبان و ادبیات فارسی و نقش و کارکرد آن در عرصه های مختلف و تاکید بر نقش رسانه ها به عنوان یکی از پیشگامان و بسترهای مهم از جمله سیاست های ما در این همایش است که با هدف شناسایی و تجلیل از پدیدآورندگان و پژوهشگران آثار ارزشمند با الگوی ایرانی اسلامی برگزار می شود.

محمدیان، ایجاد مشوق های سالم و سازنده برای ارتقای کیفیت و تقویت فرهنگ، تجلیل از خدمات فعالان و پیشکسوتان و نوآوران زبان فارسی و معرفی الگوهای مناسب برای طراحی و بازآفرینی خط و نوشتار فارسی بر اساس فرهنگ ایرانی اسلامی را از دیگر سیاست های این همایش عنوان و تصریح کرد: شعار امسال همایش «شکوه، هویت ملی و تبلیغات اصیل» است و در این رویداد سعی کردیم در گام اول دغدغه های فراموش شده را دوباره احیا کنیم و از همه ظرفیت ها و پتانسیل ها برای احیای زبان فارسی از جمله گویش ها و قومیت ها استفاده کنیم.

به گفته مدیرکل دفتر تبلیغات و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی فراخوان همایش قند فارسی برای گروه های مختلف از جمله در بخش های تبلیغات تجاری، مسئولیت اجتماعی، تبلیغات فرهنگی با محوریت فرهنگ غنی فارسی، رسانه های برخط، چاپی و فضای مجازی منتشر و دبیرخانه در سه سطح شهرستانی، استانی و ملی فعال شد.

محمدیان رونمایی از تمبر قند فارسی و دائمی شدن دبیرخانه را از برنامه های همایش عنوان کرد و گفت: در راستای حمایت از زبان فارسی و پاسداشت آن همچنین طرح «دیده‌بان زبان فارسی» (طرح ملی نظارت بر محتوای تبلیغات واحدهای صنفی، مراکز و اماکن تجاری، شرکتها و موسسات تولیدی و خدماتی با تاکید بر رعایت قانون ممنوعیت بکارگیری اسامی، عناوین و اصطلاحات بیگانه) ابلاغ شده که از اول بهمن ماه اجرایی می شود.

او در پایان با اشاره به آثار ارسال شده توضیح داد: تا کنون ۲۱۲۴ اثر به دبیرخانه ارسال شده است که ۱۸۳ اثر از سوی کانون های برخط، ۱۱۹ اثر از سوی حقیقی ها، ۳۲ اثر از سوی شرکت های حقیقی بوده است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2024-01-20 15:27

افزودن دیدگاه جدید