کدخبر :290082 پرینت
28 دی 1402 - 14:03

لزوم مشارکت دستگاه های اجرایی و سازمان ها جهت توسعه اقتصاد دیجیتال در استان البرز

اولین جلسه کارگروه توسعه اقتصاد دیجیتال استان البرز به همت اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان البرز و با حضور اعضای کارگروه در محل سالن جلسات شهدای البرز استانداری البرز برگزار و مقرر شد تا همه دستگاه ها منابع حمایتی خود را از قبیل تسهیلات، امکانات، فضای کار و ... جهت ارائه به متقاضیان و فعالان حوزه اقتصاد دیجیتال احصاء و به دبیرخانه کارگروه اعلام نمایند.

متن خبر

به گزارش سیتنا به نقل از روابط عمومی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان البرز، در این جلسه دکتر یوسف زاده با تشریح اهمیت موضوع اقتصاد دیجیتال در مباحث اقتصادی و همچنین اهمیت بالای این حوزه برای کشور و تشکیل شورای عالی فضای مجازی کشور که مصوبات آن همچون مصوبات هیئت دولت لازم الاجرا است، تشکیل کارگروه استانی را گامی مهم در جهت حمایت از فعالان اقتصاد دیجیتال و مبتنی بر اسناد بالادستی عنوان کرد.

وی با تشریح وضعیت اقتصاد دیجیتال در جهان و ظرفیت های بالای کشور جهت ارتقاء جایگاه ایران در دنیا افزود: استان البرز با توجه به ظرفیت های مستقر در استان همچون منطقه ویژه اقتصادی پیام، پارک فاوا، پارک علم و فناوری، کارخانه نوآوری و ... و همچنین پتانسیل بالای نیروی انسانی متخصص در این حوزه دارای جایگاه ویژه ای در کشور می باشد و سرمایه گذاران این حوزه و متولیان اصلی سکوهای مهم کشور به سرمایه گذاری و حضور در استان البرز تمایل دارند.

وی علت تشکیل این کارگروه را هم افزایی و همکاری دستگاه های اجرایی و سازمان های مرتبط با بحث اقتصاد دیجیتال جهت ارتقاء جایگاه استان و حمایت از فعالان این حوزه عنوان کرد.

در ادامه این جلسه دکتر حسینی با اشاره به اهمیت موضوع ، حضور مدیران کل دستگاه های اجرایی در جلسات کارگروه را الزامی دانست. ایشان به اهمیت تراز تجاری در مباحث اقتصادی اشاره کرد و لزوم برنامه ریزی در این حوزه را ضروری دانست.ایشان ضرورت ارتقاء زیرساخت ها در این حوزه را مهم دانست و وظیفه دولت را ارتقاء زیرساخت ها، ارائه تسهیلات و در اختیار قرادادن امکانات جهت توسعه فعالیت های حوزه اقتصاد دیجیتال دانست.

حسینی به اهمیت آموزش و بالا بردن سواد اطلاعاتی شهروندان نسبت به موضوع اقتصاد دیجیتال اشاره داشت و نقش آموزش و پرورش را در این موضوع برجسته دانست. در ادامه جلسه مدعوین به ارائه نقطه نظرات و پیشنهادات خود در رابطه با موضوع جلسه پرداختند.

در این جلسه مقرر گردید همه دستگاه ها منابع حمایتی خود را از قبیل تسهیلات، امکانات، فضای کار و ...  جهت ارائه به متقاضیان و فعالان حوزه اقتصاد دیجیتال احصاء و به دبیرخانه کارگروه اعلام نمایند. همچنین بخش خصوصی نسبت به ایجاد پایگاهی جهت شناسایی کسب و کارها و آزادکاران حوزه اقتصاد دیجیتال برای اتصال آنها به منابع حمایتی بخش دولتی و خصوصی اقدام نماید. همچنین تدوین سند توسعه اقتصاد دیجیتال استان نیز در دستور کار جلسات بعدی این کارگروه قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.