کدخبر :289920 پرینت
24 دی 1402 - 09:46

نقش چشمگیر بازی‌های رایانه‌ای در اقتصاد فرهنگ و هنر

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، گفت: کسانی که می توانند از زنجیره متعالی بازی‌های رایانه‌ای در حوزه اقتصاد فرهنگ و هنر استفاده کنند، این امکان را دارند تا بازار اقتصادی بسیار خوبی را ایجاد کنند که این مسأله حتما در میان اهداف دوستان ما در بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای نیز هست.

متن خبر

به گزارش سیتنا، آئین پایانی نهمین جشنواره بازی‌های رایانه‌ای فجر عصر شنبه (۲۳ دی) با حضور محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، روح الله دهقانی فیروزآبادی معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری و برخی از مسئولان فرهنگی در محل تالار وحدت برگزار شد.

اسماعیلی در این آئین گفت: برگزاری این جشنواره بعد از چهار سال مجددا از سر گرفته شد چراکه حوزه بازی ها جزو بالاترین میزان مصرف فرهنگی در میان همه گونه های هنری است که هرروز هم دایره آن گسترده تر می شود.

استاد دانشگاه تهران با اشاره به اهمیت بازی‌ها تصریح کرد: شاهد هستیم امروز در بخش های مهم به عنوان یکی از راه های ایجاد خلاقیت و گشایش در کارها به این موضوع توجه می شود. چندی پیش در دانشگاه امیرکبیر جشنواره بازی های جدی را داشتیم که در آن شاهد رقابت بسیار خوبی بودیم که ماحصل آن حل بسیاری از مشکلات اجرایی با استفاده از فناوری های نوین در این حوزه بود.

وزیر فرهنگ ادامه داد: به بازی ها به عنوان یکی از مولفه های مهم در حوزه  اقتصاد فرهنگ و هنر باید توجه کنیم چراکه بازی ها سهم مهمی را در انتقال ارزش های فرهنگی ایفا می کنند و بر همین اساس همه کشورهای توسعه یافته در حال سرمایه گذاری و گسترش حیطه فعالیت های این بخش هستند.

وی با بیان اینکه در گذر زمان مجموعه بازی‌ها به نحوی در حوزه های مختلف زندگی نفوذ کرده است که اثر گذاری کم نظیری دارد، افزود:  ایران فرهنگی ما میراث بزرگی را در بخش های مختلف دارد که استفاده دقیق از این ظرفیت برای ما دستاوردهای فرهنگی را به دنبال خواهد داشت؛ میراث غنی ما در شاهنامه، آثار حکیم نظامی، حکمای بزرگ ادبی و روایت های مهم از اسطوره های ما جز ظرفیت هایی است که در این حوزه می شود به آن توجه کرد.

عضو هیات علمی دانشگاه تهران تصریح کرد: شاهد هستیم بخش مهمی از بازی هایی که مورد توجه قرار گرفت به روایت زندگی اسطوره‌های حوزه فرهنگی ما اختصاص داشت و سنین مختلف از آن استقبال کرده بودند.

اسماعیلی گفت: نکته بعدی استفاده از این ظرفیت در حوزه اقتصاد فرهنگ و هنر است؛ کسانی که می توانند از زنجیره متعالی این بخش استفاده کنند این امکان را دارند تا بازار اقتصادی بسیار خوبی را  ایجاد کنند که این مسأله حتما در میان اهداف دوستان ما در بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای نیز هست.

وی افزود: نکته دیگر به تعامل گسترده این بخش با حوزه های کاری مختلف مربوط می شود. در بنیاد بازی ها هیات امنایی داریم متشکل از اغلب دستگاه‌هایی که در این حوزه حضور دارند که می توانند در ارتقای آن سهم داشته باشند و همچنین می توانند به فراخور ماموریتشان در این حوزه نقش آفرین باشند.

وزیر فرهنگ با بیان اینکه بیش‌از ۱۹ استان در این بخش حضور دارند که نشان دهنده ظرفیت فراگیر در این حوزه است، تصریح کرد: به شکل ویژه از معاونت علمی ریاست جمهوری تشکر می کنم که با استفاده از صندوق نوآوری شکوفایی از بازی های برگزیده حمایت کردند.

استاد دانشگاه تهران تاکید کرد: خواهشم این است فضای حمایتی گسترده ای را به بهانه این جشنواره  رقم بزنیم و بخش های نخبگانی از این موضوع استفاده کنند چراکه یکی از جهت گیری های ما در حوزه فعالیت های فرهنگی هنری باید تقویت این بخش باشد.

وی افزود: در برنامه هفتم تکالیف مهمی داریم؛ تولید و انتشار بازی های متنوع تکلیف جدی ماست که دوستان من باید آن را عملی کنند.

گفتنی است، در ادامه نیز از برگزیدگان این جشنواره تقدیر شد.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.