کد مطلب: 

289452

معاون وزیر ارتباطات در گفت‌وگو با سیتنا: پیام‌رسان‌های بومی باید از مرحله پیام رسانی به خدمت رسانی برسند

رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران، گفت: پیام‌رسان های داخلی به میزانی که خدمات موردنیاز مردم را ارائه دهند، مورد استقبال کاربران قرار خواهند گرفت و باید از مرحله پیام رسانی به مرحله خدمت رسانی برسند.
معاون وزیر ارتباطات در گفت‌وگو با سیتنا: پیام‌رسان‌های بومی باید از مرحله پیام رسانی به خدمت رسانی برسند

دکتر محمد خوانساری در گفت‌وگو با خبرنگار سیتنا پیرامون اتصال دستگاه ها به پنجره واحد خدمات هوشمند، اظهار کرد: با دستگاه های اجرایی برای اتصال به پنجره واحد خدمات هوشمند به طور مستمر در حال تعامل هستیم و در حال حاضر بیش از 98 درصد دستگاه ها متصل هستند؛ اتصال دستگاه ها به صورت فیزیکی نیست، بلکه باید سرویس های درون دستگاهی را در یک پنجره واحد در اختیار مردم قرار دهند.

وی، افزود: سرویس های IT بر مبنای نیاز مردم و مطلوبات کارفرما شکل می گیرد و این فرآیند ادامه دار خواهد بود تا این چرخه بهبود یابد؛ در صورت اضافه شدن سرویس جدید به دستگاه های اجرایی، باید شناسنامه دریافت خدمت را دریافت کنند و سپس این امر برای بررسی به سازمان امور اداری و استخدامی ها ارجاع داده می شود که در این میان بحث جزیره های الکترونیکی نیز مطرح است تا در سطح بالاتر یکپارچگی خدمات دولت شکل گیرد.

رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران، تاکید کرد: طبق برنامه سال 1402 باید 20 درصد از خدمات دولت، هوشمند شوند؛ همچنین تمام استعلامات مورد نیاز دستگاه ها نیز باید به صورت الکترونیکی انجام پذیرد.

خوانساری، خاطرنشان کرد: به طور مستمر جلساتی نیز با وزیر ارتباطات، سازمان امور اداری و استخدامی ها و سازمان برنامه و بودجه برگزار می‌شود تا دستگاه های اجرایی فرصتی برای ارائه چالش‌ها و گزارش عملکرد خود داشته باشند تا در نهایت منجر به ارائه سرویس با کیفیت به مردم شود.

وی در خصوص تلاش های دانشجویان برای احراز هویت در زیرمجموعه های وزارت علوم، افزود: پنجره واحد مکان ورود مردم است و دستگاه‌هایی مانند دانشگاه‌ها و وزارت علوم باید بتوانند اطلاعات مورد نیاز خود را از طریق سازمان ثبت احوال، ثبت اسناد، تامین اجتماعی و فراجا دریافت کنند و بیش از شش سال پیش در سازمان فناوری اطلاعات ایران، مرکز ملی تبادل اطلاعات راه اندازی شده است که تا پایان سال گذشته هفت و نیم میلیارد تراکنش در آن صورت گرفته است که هر یک از آنها یک تراکنش بوده و از همکاری دو اپراتور نیز در این خصوص برخوردار هستیم.

رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران، بیان کرد: در سال جاری تاکنون بیش از هفت و نیم میلیارد تراکنش در مرکز ملی تبادل اطلاعات صورت گرفته است که امیدواریم این رقم تا پایان سال به 10 میلیارد تراکنش برسد.

وی در بخشی دیگر از پاسخ به سیتنا پیرامون عملکرد پیام‌رسان‌های داخلی، گفت: پیام‌رسان های داخلی به میزانی که خدمات موردنیاز مردم را ارائه دهند، مورد استقبال کاربران قرار خواهند گرفت و باید از مرحله پیام رسانی به مرحله خدمت رسانی برسند.

رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران، ارایه خدمات بر بستر پیام رسان بله در ایام اربعین حسینی را یک الگوی مناسب در این بخش دانست و تشریح کرد: از 27 مرداد ماه تا 19 شهریور ماه  امسال که ایام اربعین حسینی محسوب می شود، 15 میلیون تماس صوتی و تصویری از طریق پیام رسان بله صورت پذیرفت، 33 میلیون بار افزایش مشاهده وضعیت های اربعینی انجام گرفت و همچنین 488 هزار نفر از این بستر ارز اربعین خود را خریداری کرده اند.

خوانساری، تاکید کرد: در حوزه ICT، مشتریان ما مردم هستند و آنها انتخاب می کنند که کدام پیام رسان رشد کند یا نکند.

معاون وزیر ارتباطات در گفت‌وگو با سیتنا: پیام‌رسان‌های بومی باید از مرحله پیام رسانی به خدمت رسانی برسند

انتهای پیام

خبرنگار: فزرانه احمدی منش

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 3 (2 رای)
سیتنا 1
2024-01-01 11:06

افزودن دیدگاه جدید