کدخبر :289218 پرینت
05 دی 1402 - 16:28

رئیس رگولاتوری: تا پایان دولت، ۱۵ درصد از جمعیت شهری تحت پوشش 5G قرار می‌گیرند

جانشین وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در امور ارتباطات، گفت: در حوزه نسل پنجم (5G) اپراتورهای سیار پرقدرت ورود کرده اند و برنامه ریزی داریم که تا پایان دولت، ۱۵ درصد از جمعیت شهری را تحت پوشش قرار دهیم.

متن خبر

به گزارش خبرنگار سیتنا، دکتر امیر لاجوردی در حاشیه بازدید از نمایشگاه تلکام ۱۴۰۲ با حضور در استودیو مخابرات ایران در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: تلاش ها در حوزه توسعه زیرساخت فیبرنوری بسیار مشهود است و بسیاری از شرکت‌ها و همچنین تولیدکنندگان تجهیزات مخابراتی نیز برنامه هایی در این خصوص را دنبال می‌کنند‌.

وی، ادامه داد: در حوزه نسل پنجم (5G) اپراتورهای سیار پرقدرت ورود کرده اند و برنامه ریزی داریم که تا پایان دولت، ۱۵ درصد از جمعیت شهری را تحت پوشش قرار دهیم.

[node:title]

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، خاطرنشان کرد: شرکت های مختلف حوزه ICT پیرامون هوشمندسازی و اینترنت اشیاء اقدام کرده اند و این موضوع عملا از لایه زیرساخت شرکت ها فراتر رفته است، تا افراد به طور همزمان زیرساخت و سرویس های فناور خود را ارتقا دهند.

[node:title]

در ادامه این نشست مهدی روحانی نژاد، معاون نظارت راهبردی و توسعه بازار رگولاتوری، گفت: توانسته ایم برخی سرویس های اقتصادی را ایجاد کنیم که اپراتورها به دلیل جذابیت، به سرمایه گذاری در آن ترغیب شوند.

[node:title]

همچنین مهندس مجید سلطانی مدیرعامل مخابرات ایران هم در این نشست به نهضت جهانی اقتصاد دیجیتال اشاره کرد و گفت در همین راستا تفاهم نامه های خوبی را با استان ها و شرکت های دانش بنیان امضا کرده ایم.

وی در خاتمه گفت: با سیاستگذاری دلسوزانه و انقلابی در مجموعه وزارت ارتباطات در عرصه فناوری شاهد پیشرفت و توسعه هستیم و امیدواریم مخابرات رسالت خود را در این عرصه به خوبی ایفا کند.

انتهای پیام

خبرنگار: فرزانه احمدی منش

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.