کد مطلب: 

289081

اقتصاد دیجیتال؛ دانش بنیان ترین اقتصاد در کشور

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری، گفت: اقتصاد یک موتور پیشران کشور است و این حوزه از پایه با کمک فناوری تولید شده است، لذا دانش بنیان ترین اقتصاد در کشور، اقتصاد دیجیتال است که این اقتصاد دو حوزه هم وزن دارد؛ همانطور که توسعه زیرساخت با اهمیت است، بحث تربیت نیروی انسانی نیز بسیار حائز اهمیت است.
دهقانی

به گزارش سیتنا، روح الله دهقانی فیروزآبادی در مراسم افتتاحیه نمایشگاه بین المللی تلکام 1402، اظهار کرد: به لطف موج جهانی فناوری اطلاعات، اقتصاد دیجیتال نیز در کشور مورد توجه ویژه قرار گرفته است؛ در دوره‌های گذشته با توسعه زیرساخت های مخابراتی جهشی بزرگی رخ داد که عاملی برای شکل گیری اقتصاد دیجیتال شد.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری، ادامه داد: اقتصاد دیجیتال در دنیا تقریبا در حدود 15 درصد تولید ناخالص ملی است و یک هفتم اقتصاد جهان را شامل می‌شود؛ این میزان در ایران شش درصد است؛ بنابراین اگر بخواهیم فرصت توسعه را در جهان اندازه گیری کنیم، اکنون نسبت تولید ناخالص جهانی دو و نیم برابر اقتصاد دیجیتال در ایران است.

وی، افزود: اقتصاد یک موتور پیشران کشور است و این حوزه از پایه با کمک فناوری تولید شده است؛ در کشور اقتصادهای سنتی زیادی داریم که نفوذ فناوری در آنها انرژی بر است.

دهقانی، خاطرنشان کرد: دانش بنیان ترین اقتصاد در کشور، اقتصاد دیجیتال است که این اقتصاد دو حوزه هم وزن دارد؛ همانطور که توسعه زیرساخت با اهمیت است، بحث تربیت نیروی انسانی نیز بسیار حائز اهمیت است؛ خوشبختانه در کشور از نیروی انسانی جوان و باهوش بالا برخوردار هستیم.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری، اشاره کرد: اگر بخواهیم از یک تجربه موفق اقتصادی_فناوری سخن بگوییم، اقتصاد دیجیتال در راس همه موضوعات قرار دارد، زیرا دولت به جای تصدی گری در همه امور، بحث توسعه زیرساخت را دنبال کرد.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رییس جمهوری تاکید کرد: سهم بزرگی از اقتصاد دیجیتال را مردم و شرکت‌های خصوصی و بخش‌های عمومی توسعه داده‌اند. ما در معاونت علمی و فناوری نیز به این اعتقاد داریم که به جای تمرکز بر مواردی که موردعلاقه همه است به بخش‌های اقتصادی سر بزنیم که با نفوذ فناوری می‌تواند در آن بخش ارزش افزوده ویژه‌ای ایجاد کرد.

دهقانی، گفت: باید به این نکته توجه کرد که فناوری به همان اندازه که فرصت دارد تهدید نیز دارد. علاقه‌مندی شرکت‌های همسایه به جذب نیروی انسانی و سرمایه‌گذاری این خطر را گوشزد می‌کند که اگر برنامه‌ریزی دقیق برای توسعه اپراتورها و اصلاح تعرفه‌ها نداشته باشیم از این جریان عقب خواهیم ماند.

وی، بیان کرد: معاونت علمی ستاد توسعه فناوری‌های ارتباطات و اتصال‌پذیری و ستاد اقتصاد دیجیتال را تاسیس کرده است. در کنار آن فعالیت ستاد توسعه هوش مصنوعی نیز مدتی قبل آغاز شد. با کمک تمامی این مسائل می‌توان از فرصت‌های این بخش استفاده کرد.

انتهای پیام

خبرنگار: فرزانه احمدی منش

«همراه اول» و «مبین نت» حامیان ستاد خبری نمایشگاه تلکام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2023-12-23 14:39

افزودن دیدگاه جدید