کدخبر :289074 پرینت
02 دی 1402 - 12:30

رفع ناترازی حوزه سخت افزاری با استفاده از توان دانش بنیان‌ها

مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه های بین المللی جمهوری اسلامی ایران گفت: در بخش سخت افزاری با نگاهی به تراز تجاری کشور می بینیم که ناترازی و نابرابری داریم که با استفاده از توان شرکت های دانش بنیان این ناترازی را از بین می بریم و در راستای اجرایی شدن فرصت ها، تجارت خارجی کشور را بهبود می بخشیم.

متن خبر

به گزارش خبرنگار سیتنا، نخستین روز از نمایشگاه بین المللی تلکام 1402 در حال برگزاری است، دکتر سید احمدرضا علائی طباطبایی در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه که در محل نمایشگاه های بین المللی تهران، برگزار شد، گفت: به دلیل اهمیت نمایشگاه تلکام امسال خودمان برگزارکننده آن هستیم، این نمایشگاه شاخص هایی دارد که آن را متمایز کرده است.

وی ادامه داد: بیست و چهارمین نمایشگاه مخابرات، فناوری اطلاعات و اقتصاد دیجیتال با وسعت ۲۲ هزار مترمربعی میزبان بیش از ۱۶۰ شرکت داخلی و خارجی است که به نسبت آخرین نمایشگاه برگزار شده، رشد ۱۲۵ درصدی دارد.

طبابایی اظهار کرد: در این نمایشگاه میزبان هیات های تجاری از ۹ کشور و حدود ۳۰ شرکت از خارج هستیم.

وی، خاطرنشان کرد: دو بعد نمایشگاه بعد نرم افزاری و سخت افزاری است. در بعد نرم افزاری ویژگی های ارزی و فرصت‌زا از خصوصیات این بخش است و در چارچوب پنل ها و کارگاه های مختلف به این بخش پرداخته می شود؛ در این راستا از حمایت های معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و وزارت ارتباطات استفاده می کنیم.

طباطبایی، گفت: در بعد سخت افزاری با نگاهی به تراز تجاری کشور می بینیم که ناترازی و نا برابری داریم که با استفاده از توان شرکت های دانش بنیان این ناترازی را از بین می بریم.

وی، تاکید کرد: در راستای اجرایی شدن فرصت ها، تجارت خارجی کشور را بهبود می بخشیم.

انتهای پیام

خبرنگار: زهرا طاهری

«همراه اول» و «مبین نت» حامیان ستاد خبری نمایشگاه تلکام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.