کد مطلب: 

288429

برقراری ارتباط تلفنی و اینترنتی ساکنان غزه توسط طرح ابتکاری ئی‌سیم

با آغاز هجوم نظامی رژیم غاصب صهیونیستی به نوار غزه، ارتباط تلفنی و اینترنتی در غزه به دفعات قطع شده است، اما میرنا الهلباوی، نویسنده و فعال مدنی مصری و بنیان‌گذار طرح ابتکاری استفاده از ئی‌سیم (eSIM)‌، یا سیم‌کارت‌های مجازی، به فلسطینیان ساکن در غزه کمک کرد تا خاموشی‌های مخابراتی را دور بزنند.
برقراری ارتباط تلفنی و اینترنتی ساکنان غزه توسط طرح ابتکاری ئی‌سیم

به گزارش سیتنا به نقل از سی‌ا‌ن‌ان، الهلباوی همراه گروه کوچکی از داوطلبان و جمعی از حامیان بین‌المللی موفق شده‌اند ارتباط تلفن و اینترنت را برای بیش از ۲۰۰ هزار فلسطینی ساکن غزه برقرار کنند.

ابتدا، الهلباوی در اکس (توییتر) به سایرین ملحق شد و از ایلان ماسک خواست به غزه خدمات اینترنت ماهواره‌ای استارلینک بدهد، اما وقتی آن طرح به جایی نرسید، او تصمیم گرفت اقدام دیگری بکند.

به پیشنهاد یک دنبال‌کننده در رسانه‌های اجتماعی، الهلباوی یک ئی‌سیم با خدمات تماس بین‌المللی خرید و از دوستی خواست تا به یک شبکه خارجی وصل شود و در کمال تعجب، کار کرد.

ظرف ۲۴ ساعت، او در اینستاگرام و اکس پستی منتشر کرد و از دنبال‌کننده‌‌هایش پرسید چه کسی می‌خواهد با اهدای ئی‌سیم، به برقراری دوباره ارتباط تلفن و اینترنت برای فلسطینیان کمک کند. او از آن‌ها خواست ئی‌سیم را آنلاین بخرند و کد کیوآر را برای او بفرستند.

احمد الحمدون، روزنامه‌نگار ساکن غزه، توانست با استفاده از سیم‌کارتی اسرائیلی پیش از آنکه مسدود شود، آنلاین شود و در اکس پست گذاشت و نوشت: «کسی درباره ئی‌سیم به من گفت، کی بود؟»

چند دقیقه بعد، الهلباوی سوال او را دید و به‌سرعت یک کد کیوآر ئی‌سیم به الحمدون داد و به او کمک کرد به اینترنت وصل شود. در آن لحظه‌ بود که طرح «اتصال غزه» متولد شد.

خبر این طرح ابتکاری به‌سرعت در رسانه‌های اجتماعی پخش شد و مردم از سراسر جهان شروع به خرید و اهدای ئی‌سیم کردند. بسیاری از آن‌ها ئی‌سیم‌ها را از طریق اپلیکیشن‌هایی مانند سیملی (Simply) و ایرالو (Airalo) می‌خرند که به اهداکننده امکان می‌دهد ببیند ئی‌سیم‌ها چه موقع فعال می‌شوند و وقتی موجودی کم می‌شود، اعتبار برایش بخرند.

ئی‌سیم را فقط یک بار می‌توان فعال کرد، و بسته به محل اتصال، ممکن است غیرفعال شود. اگر فرد به منطقه‌ای با سیگنال ضعیف‌تر برود، ئی‌سیم ممکن است کار نکند.

به گفته الهلباوی، تاکنون حدود ۱.۳ میلیون دلار ئی‌سیم به طرح «اتصال غزه» اهدا شده است، که روزانه بیش از ۱۰۰۰ فلسطینی را آنلاین می‌کند و هر فرد می‌تواند تلفن همراهش را به هات‌اسپات برای اتصال پنج نفر دیگر تبدیل کند.

انتهای پیام

گزارش از مسعود فاتح

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2023-12-06 16:38

افزودن دیدگاه جدید