کدخبر :288313 پرینت
13 آذر 1402 - 12:01

افزایش 25 درصدی دریافت اینماد در استان قزوین

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان قزوین از افزایش 25 درصدی دریافت نماد اعتماد الکترونیکی (اینماد) در این استان خبر داد.

متن خبر

به گزارش سیتنا، حجت اله امینی با اشاره به ضرورت وگسترش کسب و کارهای مجازی و حضور موثر آنها در بازارهای الکترونیکی گفت: حدود 1929 نماد اعتماد الکترونیکی فعال در استان وجود دارد.

وی، افزود: نماد اعتماد الکترونیکی پس از بررسی وب‌سایت و احراز هویت و صلاحیت مالک حقیقی یا حقوقی آن با هدف ساماندهی، احراز هویت و صلاحیت به کسب و کارهای مجازی اعطا می شود و تاکنون حدود 1929 نماد اعتماد الکترونیکی در استان قزوین واگذار شده که از این تعداد در حال حاضر حدود 1600مورد فعال است و مابقی در حال تمدید مجوز فعالیت می باشند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان با اشاره به ضرورت شناسایی و کاهش آسیب های اقتصادی شرکت ها و کسب و کارهای حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات استان تصریح کرد: یکی از اولویت های مجموعه فناوری اطلاعات و ارتباطات استان شناسایی و حمایت از کسب و کارهای حوزه فناوری است، به واسطه اینکه یکی از عوامل مهم توسعه تجارت الکترونیکی، ایجاد اعتماد بین کاربران خدمات الکترونیکی است و طبق مطالعات انجام شده تایید کسب و کار اینترنتی توسط یک موسسه و مرکز ثالث، بیشترین تاثیر در مراجعه و اعتماد خریداران به کسب و کارهای اینترنتی را دارد.

نماینده ارشد وزارت ارتباطات در استان، خاطر نشان کرد: اعطای نماد اعتماد الکترونیکی برای وب‌سایت های تجاری با هدف قانونمند کردن و چارچوب دهی به فعالیت کسب و کارهای اینترنتی است که موجب شفاف سازی چرخه کسب و کار الکترونیکی و بهبود شاخص های کسب وکار، حمایت از حقوق مصرف کنندگان و جلوگیری از سوء استفاده های احتمالی می گردد و ساماندهی سایت‌های تجاری در کشور موثرترین گام برای ایجاد فضای تجارت الکترونیکی به‌ خصوص معاملات بنگاه‌های تجاری با افراد (C2B) است به نحوی ‌که مردم در هنگام خرید از طریق اینترنت با اطمینان از این‌که سایت‌ها به تعهدات خود در قبال آنان عمل کرده و حقوق مصرف کنندگان را به رسمیت می‌شناسند،‌ اقدام به خرید می‌کنند.

گفتنی است؛ متقاضیان در یافت نماد اعتماد الکترونیکی (enamad) می توانند به سامانه https://reg.enamad.ir/Panel مراجعه نمایند.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.