کد مطلب: 

288312

تعطیلی برخی کلاس‌های آنلاین مدارس؛ مقصر اختلال در سامانه‌های آموزشی کیست؟

به دنبال غیرحضوری شدن مقطع تحصیلی ابتدایی طی روزهای اخیر در تهران و برخی شهرهای دیگر در پی شدت یافتن آلودگی هوا، اختلال و کندی سرعت در دسترسی معلمان و دانش‌آموزان به سامانه‌های آموزشی و سکوهای داخلی تا آنجا ادامه یافته است که باعث تعطیلی برخی از این کلاس‌ها شده است؛ اگرچه مسوولان وزارت ارتباطات عدم پاسخگویی این سکوها را بی‌ارتباط با موضوع پهنای باند می‌دانند و مسوولان وزارت آموزش و پرورش هم سکوت کرده اند.
قطع اینترنت

به گزارش خبرنگار سیتنا، به دنبال غیرحضوری شدن برخی مدارس ابتدایی در تهران و تعدادی از شهرهای دیگر طی روزهای اخیر به دنبال شدت یافتن آلودگی هوا، برخی کلاس‌های آنلاین با اختلال و کندی مواجه شده است تا آنجا که امکان برگزاری برخی از این کلا‌س‌های آنلاین بر بستر سامانه‌های اموزشی همچون شاد میسر نبوده و معلمان ناچار به تعطیل کردن کلاس‌ها شده اند.

در همین راستا، امیر لاجوردی، جانشین وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در حوزه ارتباطات، در ویراستی در پاسخ به گلایه یکی از کاربران پیرامون کندی سرعت در یکی از پیام‌رسان‌ها، اعلام کرد: شبکه ارتباطی کشور در شرایط پایداری است و عدم پاسخگویی برخی از سکوها ارتباطی به پهنای باند شبکه ارتباطی کشور ندارد. مشکل شاد هم توسط این سکو حل خواهد شد.(خبر)

از طرف دیگر محمد احسان خرامید، رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات، در ویراستی خود، نوشت: مطالبه گری کاربران بایسته است و ما نیز ملزم به پاسخگویی، نتیجه حتما رشد و تعالی و رفع اشکالات. اما تفاوت است بین مطالبه گری، تا توپ در زمین دیگری انداختن، از آب گل آلود ماهی گرفتن، و با مشکل مردم عکس گرفتن.

در همین حال، روز گذشته، شبکه دانش آموزی شاد در اطلاعیه‌ای نوشت: علی رغم تلاش تیم فنی و پشتیبانی برای حفظ پایداری شبکه آموزشی دانش آموز (شاد) در تمام ساعات شبانه روز،  به خصوص روزهایی که به دلیل آلودگی یا برودت هوا، آموزش‌ها به صورت مجازی دنبال می‌شود؛ متاسفانه اختلالی در زیرساخت‌های شاد به وجود آمده و تعدادی از کاربران بین ساعت ۱۰ تا ۱۱ صبح در بهره‌برداری خدمات و سرویس‌های شاد، با مشکل مواجه شدند.
به این وسیله ضمن پوزش از کلیه مدیران معلمان و دانش آموزان، به استحضار می‌رساند هم اکنون شاد بدون هیچ اختلالی در حال سرویس دهی به کاربران می باشد.

پیگیری های خبرنگار سیتنا از برخی مقامات وزارت آموزش و پرورش بی پاسخ ماند و تاکنون دلیل این اختلالات که باعث لطمه زدن به تحصیل و کلافگی دانش آموزان و معلمان شده، مشخص نشده است و باید دید کدام سازمان و ارگان عامل به وجود آمدن این مشکلات است و در صدد رفع آن گامی مفید بر می‌دارد.

انتهای پیام

گزارش از زهرا طاهری

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (1 vote)
سیتنا 3
2023-12-04 12:44

افزودن دیدگاه جدید