کدخبر :287777 پرینت
01 آذر 1402 - 13:26

فرصت‌ها و چالش‌های هوش مصنوعی برای بازار کار ایتالیا

مطالعه‌ای جدید در ایتالیا نشان می‌دهد که 75 درصد مشاغل در این کشور در دهه آینده تغییر می‌کنند که عمدتا ناشی از توسعه هوش مصنوعی (AI) و خودکار شدن (اتوماسیون) مشاغل است.

متن خبر

به گزارش سیتنا، بر اساس مطالعه جدید در ایتالیا، 75 درصد مشاغل در این کشور در دهه آینده تغییر می‌کنند که عمدتا ناشی از توسعه هوش مصنوعی (AI) و خودکار شدن (اتوماسیون) مشاغل است و لذا تقاضا برای مشاغل در 9 بخش اقتصادی از جمله ارتباطات، خدمات عمومی و شیمی افزایش خواهد یافت. در مقابل، تقاضا برای برخی مشاغل از جمله در حوزه‌های بانکداری و بیمه کاهشی خواهد بود.

بر اساس نتایج این مطالعه، تقاضای استخدام برای مهندسان و فیزیکدانان، تحلیلگران بازار و روانشناسان شغلی و آموزشی و همچنین مشاغل با محتوای خلاقانه مانند معماران، طراحان و برنامه‌نویسان افزایش خواهد یافت و در مقابل، تقاضا برای مشاغل با مهارت‌های متوسط مانند تکنسین‌ها، اپراتورهای دستگاه‌ها، کارگران انبارداری و کارکنان اداری کاهش خواهد یافت.

Donato Ferri، مدیرعامل EY Europe West Consulting که یکی از تهیه‌کنندگان این مطالعه است می‌گوید: در دهه آینده، مشاغلی که تقاضای آنها بیشترین رشد را خواهد داشت، در حوزه‌های نفوذ فناوری خواهد بود و طراحی مدل‌های جدید کار و همکاری بین افراد و فناوری نیز مورد توجه خواهد بود.

به گفته وی، در این زمینه نه تنها رابطه بین «انسان-ماشین» به طور ساختاری تکامل خواهد یافت، بلکه شاهد شکل‌های جدیدی از دورکاری و فرصت‌های مختلف همکاری در زنجیره‌های ارزش و بین اکوسیستم‌های متصل خواهیم بود.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.