کدخبر :287326 پرینت
21 آبان 1402 - 10:14

رتبه‌بندی معلمان به فاز ارتقا وارد می‌شود

وزیر آموزش و پرورش گفت: طبق آیین‌نامه رتبه‌بندی در فاز جدید، معلمان در مسیر ارتقا قرار می‌گیرند و مسیر رشد معلمان ترسیم می‌شود؛ بر این اساس معلمان برای مراحل بعدی و کسب رتبه‌های جدید آماده می‌شوند.

متن خبر

به گزارش سیتنا، رضا مراد صحرایی در گفت‌‌و‌گو با تسنیم با اشاره به توقف سه تا پنج ساله معلمان در رتبه‌های کسب‌شده و پس از آن ورود به مرحله جدید رتبه‌بندی درباره چرایی اعمال‌نشدن رتبه‌ معلمان بازنشسته در حقوق توضیحاتی ارائه کرد.

مراد صحرایی درباره اجرای فاز جدید رتبه‌بندی معلمان، اظهار کرد: طبق آیین‌نامه رتبه‌بندی در فاز جدید، معلمان در مسیر ارتقا قرار می‌گیرند و مسیر رشد معلمان ترسیم می‌شود؛ بر این اساس معلمان برای مراحل بعدی و کسب رتبه‌های جدید آماده می‌شوند.

وی افزود: رتبه‌بندی موجب ارتقا و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش می‌شود، مرحله نخست رتبه‌بندی معلمان اجرا شد و تمام معلمان رتبه خود را کسب کردند، از این به بعد پس از توقف سه تا پنج ساله در هر رتبه معلمان برای مراحل بعدی و کسب رتبه‌های جدید آماده می‌شوند.

چرا رتبه معلمان بازنشسته اعمال نمی‌شود؟

وزیر آموزش و پرورش درباره چرایی اعمال نشدن رتبه بازنشستگان در احکام آنها گفت: آموزش و پرورش وظیفه خود را انجام داده است و از 31 شهریور 1400 حق و حقوق بازنشستگان را پرداخت و رتبه‌بندی آنها را تعیین تکلیف کردیم اما سازمان بازنشستگی با دولت درباره سهم دولت اختلافاتی دارد.

وی درباره شش ماه معوقات رتبه‌بندی 1400 و رفتن آن به دیون بیان کرد: این شش ماه معوقات جزو دیون نیست چون در سال 1400، مجلس سقف بودجه را تعیین کرده بود و بودجه پرداخت شده بود.

صحرایی در پایان درباره صدور احکام رتبه‌بندی معلمان شاغل بعد از ثبت اعتراض گفت: احکام رتبه‌بندی تمام معلمانی که اعتراضشان وارد بود در حال صدور است.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.