کد مطلب: 

287196

حمایت های کلامی و ضربه های عملی

رئیس انجمن صنفی افتا با اشاره با انتشار اخباری پیرامون تعطیلی احتمالی کارخانه نوآوری آزادی، گفت: از مسئولان مرتبط تقاضا دارم از وارد نمودن ضربه‌های عملی، واقعی و متاسفانه موثر بر بدنه شرکت‌ها و فعالان نوآور، شتاب‌دهنده و استارت‌آپی جداً پرهیز نمایند؛ چرا که شاید وضع صدها قانون و بخشنامه برای شرکت‌ها نان و آب نشود، اما اینگونه اقدامات سلبی قطعا اثرات مخربی بر کشور وارد خواهد کرد.
حمایت های کلامی و ضربه های عملی

کامبیز قادری، رئیس انجمن صنفی افتا در یادداشت ارسالی برای سیتنا نوشت:

«حمایت از تولید داخلی، محصولات بومی، کارآفرینی و نوآوری، سال‌هاست در کشور اگر اولین هدف تعیین شده برای مدیران اجرایی نبوده باشد جزو ده اولویت اول کشور بوده و به انحای مختلف به آن پرداخته و اشاره شده است.
از تعیین قوانین گرفته تا صدور بخشنامه ها و آئین نامه های مدون و مفصل با ذکر جزئیات و مطول، اما با تمام این کوشش‌ها چرایی مطلوب نبودن سرعت حرکت به سمت شکوفایی صنایع و بهره‌گیری از نظام هدفمند متکی بر        دانش، برای بسیاری از مسئولان دلسوز همیشه به عنوان یک علامت سوال در ذهنشان باقی است.
به نظر حقیر فعالان اقتصادی و تولیدی کشور به همان اندازه که نیاز به حمایت‌های ایجابی داشته و دارند به توجه ویژه‌ی مسئولان به احتراز از اقدامات سلبی نیز نیازمند هستند.
مسئولان توجه داشته باشند به عنوان مثال فشارهای مضاعف مالیاتی و مشکلات سازمان تامین اجتماعی برای اصناف بالاخص فعالان حوزه ICT کشور به صورت عملی ضربه‌های مهلکی بر ساختار و عملکرد شرکت‌ها وارد می‌کند که کاملا محسوس است.
در روزهای گذشته اخبار ناگوار در خصوص تعطیلی احتمالی کارخانه نوآوری آزادی قلب فعالان نوآور و دانش بنیان را به درد آورده است. آیا تبعات این گونه اخبار و تصمیمات از سوی مسئولان ممیزی و شناسایی شده است؟ آیا اثرات منفی اینگونه تصمیمات بر جایگاه معاونت فناوری ریاست جمهوری که با تلاش و صرف زمان زیاد موفق به طراحی، استقرار و راه‌اندازی این کارخانه گردیده دیده شده است؟ و ده‌ها سوال دیگر که بایستی به آنها پاسخ داد.
به عنوان نماینده‌ی صنعت افتای کشور از مسئولان مرتبط تقاضا دارم از وارد نمودن ضربه‌های عملی، واقعی و متاسفانه موثر بر بدنه شرکت‌ها و فعالان نوآور، شتاب‌دهنده و استارت‌آپی جداً پرهیز نمایند؛ چرا که شاید وضع صدها قانون و بخشنامه برای شرکت‌ها نان و آب نشود، اما اینگونه اقدامات سلبی قطعا اثرات مخربی بر کشور وارد خواهد آورد».

انتهای پیام

 

 

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 3 (4 رای)
سیتنا 1
2023-11-08 17:17

افزودن دیدگاه جدید