کدخبر :287189 پرینت
17 آبان 1402 - 14:46

اروپایی‌ها به دنبال رقابت با آمریکا و چین در زمینه هوش مصنوعی

آلمان، فرانسه و ایتالیا تمایل دارند که در زمینه هوش مصنوعی همکاری نزدیک‌تری داشته باشند، تا اروپا بتواند به طور مؤثرتری با آمریکا و چین در این خصوص رقابت کند.

متن خبر

به گزارش سیتنا، آلمان، فرانسه و ایتالیا می‌خواهند در زمینه هوش مصنوعی (AI) همکاری نزدیک‌تری داشته باشند تا اروپا بتواند به طور مؤثرتری با آمریکا و چین در این زمینه رقابت کند.

در همین راستا، وزرای اقتصاد سه اقتصاد بزرگ اتحادیه اروپا (روبرت هابک، برونو لو مایر و آدولفو اورسو) در رم نسبت به وجود مقررات بیش از حد هوش مصنوعی در اتحادیه اروپا هشدار دادند و هماهنگی استراتژیک اعضا را از منظر رقابت بین‌المللی، حیاتی دانستند.

هابک در این خصوص گفت: ما شرکت‌هایی داریم که در بسیاری از زمینه‌ها بهتر از غول‌های فناوری ایالات متحده هستند.

در عین حال، او خواستار تصمیم‌گیری سریعتر در سطح اروپا شد و هشدار داد که اگر تعجیل ننماییم، در نهایت بازاری را تنظیم خواهیم کرد که دیگر وجود ندارد.

برونو لومر، وزیر اقتصاد فرانسه نیز نسبت به آشفتگی نظارتی و بوروکراسی در این زمینه هشدار داد و گفت: قبل از اینکه به مقررات فکر کنیم، باید به نوآوری و تامین مالی فکر کنیم.

وی گفت که جایگاه اروپا در قرن بیست و یکم در خطر است و خاطرنشان کرد که در ایالات متحده، در حال حاضر 10 برابر بیشتر از اروپا در زمینه هوش مصنوعی سرمایه‌گذاری می‌شود.

هر سه وزیر از بانک‌های توسعه دولتی مربوطه برای سرمایه‌گذاری در این بخش درخواست کردند.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.