کدخبر :286670 پرینت
04 آبان 1402 - 10:42

انجام رزمایش ترکیبی سایبری و الکترونیک در استان قزوین

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان قزوین و رئیس کارگروه پدافند غیرعامل سایبری و الکترونیک استان، از انجام رزمایش ترکیبی سایبری و الکترنیک در استان خبر داد.

متن خبر

به گزارش سیتنا، حجت اله امینی، مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان قزوین و رئیس کارگروه پدافند غیرعامل سایبری و الکترونیک استان، در رزمایش ترکیبی سنجش سرعت عمل به کارگیری برق پشتیبان، سایت قابل حمل ارتباطات سیار و پایش فضای فرکانسی همزمان در مرکز مخابراتی ومدیریت ارتباطات زیرساخت قزوین، گفت: این رزمایش به مناسبت هفته پدافند غیرعامل و جهت سنجش وضعیت آمادگی زیر ساخت های ارتباطی استان، انجام شد.

وی افزود: این رزمایش با سه هدف در مدیریت ارتباطات زیرساخت استان و یکی از مراکز مخابراتی با همکاری مخابرات منطقه قزوین، اداره کل تنظیم  مقررات و ارتباطات رادیویی منطقه شمال غرب و همراه اول صورت گرفت تا در صورت قطع ارتباط در بخشی از شهر، سایت همراه اول از طریق تجهیزات قابل حمل در محل مشخصی مسقر و نسبت به پوشش منطقه اقدام نماید، عملیات قطع ارتباط و راه اندازی سایت سیار همراه اول با موفقیت به منظور تامین پوشش و سرویس مشترکین منطقه، انجام گردید. مرحله دوم رزمایش، جایگزینی خط انتقال برق از مسیر دوم به مرکز PC با فرض قطع شبکه برق سراسری، دیزل ژنراتورمرکز، بدون وقفه و قطع ارتباط، نسبت به تامین برق ضروری، وارد مدار شد که این رزمایش هم با حضور اعضای کارگروه پدافند غیرعامل سایبری استان، با موفقیت به انجام رسید.

رئیس کارگروه پدافند غیرعامل سایبری و الکترونیک استان، افزود: مرحله بعدی رزمایش در خصوص شناسایی سیگنال‌های احتمالی خارج از محدوده بود که موجب اختلال در ارتباط پایدار می گردد، توسط سامانه های ثابت و سیار، پایش، شناسایی و رفع مشکل جهت ایجاد سرویس ارتباطی در فضای فرکانسی امن اقدام شد.

امینی گفت، کارگروه پدافند غیرعامل سایبری و الکترونیک، به عنوان یک کارگروه تخصصی در استان، همواره با نگاه اصلاحی به سیستم و پرکردن نواقص امنیتی، اقدامات مهمی را درسطح استان انجام می دهد که در هفته پدافندغیر عامل، شاهد این برنامه ها هستیم، البته نظارت برامنیت تبادل داده درشبکه های ارتباطی، بصورت دائمی و دوره ای از وظایف شرکتها و ادارات تابعه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات می باشد.

نماینده ارشد وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در استان، با اشاره به حفظ امنیت در نگهداری و حراست از تجهیزات ارتباطی، جهت ارتباطی پایدار و بدون مشکل نیز تاکید کرد: با همت همکاران مجموعه ارتباطات دراستان، نسبت به ایجاد مسیرهای پشتیبان و جایگزین در نقاط مختلف شهر، ارتباطات پایدار تا حد قابل قبولی هست وهمواره در حال توسعه و بروزرسانی می باشد.

لازم به ذکر است، در راستای آشنایی با نحوه تشخیص فیبرنوری وچگونگی اتصال ، دوره آموزشی توسط واحد فیبرنوری مدیریت ارتباطات زیر ساخت برگزار گردید.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.