کدخبر :286349 پرینت
26 مهر 1402 - 09:12

وزیر ارتباطات: هوشمندسازی یکی از محورهای مهم برنامه هفتم است

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: دوشنبه (24 مهر ماه) در صحن علنی مجلس، وزارت ارتباطات و مرکز ملّی فضای مجازی مکلف شدند که در جهت بهره گیری از هوش مصنوعی برای تحول در بخش‌های مختلف کشور، ظرف شش ماه برنامه ملّی توسعه هوش مصنوعی را تدوین و به تصویب شورای عالی فضای مجازی برسانند زیرا هوشمندسازی یکی از محورهای مهم برنامه هفتم است.

متن خبر

به گزارش سرویس وبگردی سیتنا، عیسی زارع پور در یکی از شبکه‌های اجتماعی، آورده است:

دوشنبه (24 مهر ماه) در صحن علنی مجلس، وزارت ارتباطات و مرکز ملّی فضای مجازی مکلف شدند در جهت بهره گیری از هوش مصنوعی برای تحول در بخش‌های مختلف کشور، ظرف شش ماه «برنامه ملّی توسعه هوش مصنوعی» را تدوین و به تصویب شورای عالی فضای مجازی برسانند. هوشمندسازی یکی از محورهای مهم برنامه هفتم است.

[node:title]

گفتنی است؛ در جلسه علنی نوبت عصر دوشنبه (۲۴ مهرماه) مجلس شورای اسلامی، ادامه رسیدگی به گزارش کمیسیون تلفیق درباره لایحه برنامه هفتم توسعه در دستور کار نمایندگان قرار گرفت و در بررسی ماده(۶۵) بندهای الحاقی(۲) و (۳) به تصویب نمایندگان مجلس رسید.

همچنین بندالحاقی (۳) به تصویب نمایندگان رسید که بر اساس آن مرکز ملی فضای مجازی و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با همکاری سایر دستگاه‌های اجرائی مرتبط، موظف است در راستای حمایت از توسعه زیست بوم تحول آفرین هوش مصنوعی قابل اعتماد و پایدار، ظرف شش ماه از زمان لازم الاجرا شدن این قانون، «برنامه ملی توسعه هوش مصنوعی» را به منظور تعیین چهارچوب‌ها و سازوکار تعامل تمامی ذینفعان، فراهم نمودن دانش و زیرساخت‌های پایدار فنی، اجتماعی، اخلاقی و حقوقی، ترویج و افزایش آگاهی نسبت به کارکردهای هوش مصنوعی در زمینه‌های مختلف و خطرات بالقوه آن تدوین نموده و به تصویب شورای عالی فضای مجازی برساند.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.