کد مطلب: 

286274

دبیر سندیکای صنعت مخابرات به سیتنا: مشکلات شرکت مخابرات با پی‌نوشت حل نمی‌شود؛ حل بحران، نیازمند برنامه‌ای جامع و ضربتی است

دبیر و نائب رئیس سندیکای صنعت مخابرات ایران، تاکید می‌کند: شرکت مخابرات ایران آنقدر بزرگ، گسترده و پیچیده است که مشکل آن با پی نوشت برطرف نمی‌شود ولذا برای رفع چنین بحرانی، برنامه جامع و ضربتی با تامین منابع مالی متناسب با اندازه مساله لازم است.
دبیر سندیکای صنعت مخابرات به سیتنا: مشکلات شرکت مخابرات با پی‌نوشت حل نمی‌شود؛ حل بحران، نیازمند برنامه‌ای جامع و ضربتی است

مهندس فرامرز رستگار، دبیر و نائب رئیس سندیکای صنعت مخابرات ایران در گفت‌وگو با خبرنگار سیتنا پیرامون نامه اخیر معاون اول رئیس جمهور خطاب به وزیر ارتباطات برای ساماندهی سریع به اوضاع شرکت مخابرات ایران، گفت: همانطور که در نامه رئیس دفتر معاون اول رئیس جمهور آمده است «شرکت مخابرات ایران در امنیت پایدار کشور نقش و جایگاه ویژه ای دارد» ؛ هرچند که رضایتمندی کارکنان و بازنشستگان این مجموعه عامل مهمی برای حفظ پایداری شرکت مخابرات و شبکه اصلی ارتباطی کشور است، ولی مگر سایر مشکلات شرکت مخابرات ایران که اثر آن برای تاب آوری ارتباطات کشور کمتر از مسائل اجتماعی و اقتصاد کارکنان نیست، قابل چشم پوشی است؟

رستگار ادامه داد: بدهی طولانی مدت شرکت مخابرات ایران به تولیدکنندگان داخلی و پیمانکاران فنی مهندسی، مگر خطرات کمتری دارد؟ آیا عدم توسعه کمی و کیفی شبکه شرکت مخابرات ایران در سال‌های اخیر به عنوان یک اپراتور محوری  که تامین کننده ظرفیت برای  توسعه سایر اپراتورهاست، کمتر ایجاد دغدغه می نماید؟

دبیر سندیکای صنعت مخابرات ایران تاکید کرد: شرکت مخابرات ایران آنقدر بزرگ، گسترده و پیچیده است که مشکل آن با پی نوشت برطرف نمی‌شود ولذا برای رفع چنین بحرانی برنامه جامع و ضربتی با تامین منابع مالی متناسب با اندازه مساله لازم است.

رستگار خاطرنشان کرد: بحث یک دعوای عادی نیست که با مذاکره، رفع سوء تفاهم شود. قضاوت در مورد میزان کارایی مدیران در شرایط بحرانی فعلی شرکت مخابرات ایران هم باید با دقت و منصفانه انجام شود.

وی ادامه داد: وقتی که درصد بالایی از وقت مدیران ارشد این شرکت صرف پاسخگویی به طلبکاران، شرکت‌های تولیدی و پیمانکاری که زنجیره اصلی تامین هستند و رغبت چندانی به کار کردن با شرکت مخابرات ندارند، صرف می‌شود و سیستم بانکی و مالیاتی کشور هم مرتب اخطار، محدودیت و کلافگی ایجاد می‌نمایند، آن‌وقت این فضا، محیطی مناسب برای تست و ارزیابی عملکرد مدیران نیست.

نائب رئیس سندیکای صنعت مخابرات ایران تاکید کرد: باید از تجربیات ناموفق سال‌های گذشته شامل تهدیدات، رفاقت‌ها، چیدمان های متفاوت مدیریتی و حل بخش کوچکی از مشکلات به صورت مقطعی، درس بگیریم و به یاد داشته باشیم که «ساختن ایران  کار مشترک همه ماست».

انتهای پیام

گفت‌وگو از مسعود فاتح

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2023-10-16 23:05

افزودن دیدگاه جدید