کدخبر :285759 پرینت
10 مهر 1402 - 10:37

برنامه‌ اندونزی برای راه‌اندازی بزرگترین نیروگاه خورشیدی خود

اندونزی به عنوان یکی از بزرگترین مصرف کنندگان انرژی‌های فسیلی در منطقه کشورهای جنوب شرقی آسیا، با افزایش بهره‌برداری از پروژه‌های انرژی‌های تجدیدپذیر سعی دارد با در نظر گرفتن هزینه‌های آلودگی هوا و تغییرات آب و هوایی، سالانه مبالغ هنگفتی را با راه‌اندازی نیروگاه خورشیدی، صرفه جویی کند.

متن خبر

به گزارش سیتنا، شرکت اندونزیایی PLN Nusantara Power (PLN NP) و شرکت انرژی آینده ابوظبی (مصدر)، در تاریخ 25 سپتامبر 2023، توافق نامه ای را برای توسعه فاز دوم نیروگاه فتوولتائیک شناور (FPV) با ظرفیت تولید 500 مگاوات برق در شهر سیراتای اندونزی امضا کردند. قرارداد انجام این پروژه با حضور سهیل محمد المزروعی وزیر انرژی و زیرساخت امارات متحده عربی و پرابوو سوبیانتو وزیر دفاع و لوهوت پانجایتان وزیر هماهنگ کننده امور دریایی و سرمایه گذاری اندونزی امضاء شد.

مراسم امضای این قرارداد در مجمع اقتصادی امارات و اندونزی به میزبانی سفارت امارات در اندونزی به منظور تعمیق مشارکت انرژی پاک بین دو کشور برگزار شد. انتظار می رود فاز اولیه 145 مگاواتی این پروژه واقع در شهر سیراتا در غرب جاوای اندونزی اواخر امسال به بهره برداری برسد.

وزیر انرژی و زیرساخت امارات متحده عربی گفت: «امارات و اندونزی دیدگاه مشترکی برای دستیابی به توسعه پایدار دارند و متوجه هستند که انرژی‌های تجدیدپذیر در قلب این چشم‌انداز قرار دارند. من خوشحالم که می‌بینم این مشارکت به سطح جدیدی ارتقاء یافته است. چنین مشارکت‌هایی در اولویت‌ ما برای توسعه برنامه‌های مرتبط با COP28 قرار می‌گیرند، جایی که برنامه ای هماهنگ برای سه برابر کردن ظرفیت انرژی‌های تجدیدپذیر تا سال 2030، در کانون توجه قرار خواهد گرفت.

اندونزی یک بازار استراتژیک کلیدی در آسیای جنوب شرقی برای شرکت مصدر محسوب می‌شود و مجموعه ای از برنامه‌ها و پروژه‌های در دست اجرا را در این کشور دنبال می نماید. مصدر بزرگترین تاسیسات خورشیدی شناور جنوب شرقی آسیا یعنی نیروگاه PV خورشیدی شناور 145 مگاواتی سیراتا را در یک سرمایه گذاری مشترک با شرکت های PT PJB و PLN NP انجام می دهد. در فوریه 2023، هلدینگ مصدر از طریق سرمایه گذاری استراتژیک در انرژی زمین گرمایی (PGE) وارد این بخش از تولید انرژی در اندونزی شد. مصدر همچنین در سال 2021 دفتر منطقه جنوب شرقی آسیای خود را در جاکارتای اندونزی افتتاح کرد.

اندونزی برنامه‌هایی برای افزایش ترکیب انرژی‌های تجدیدپذیر خود دارد و متعهد شده است که تا سال 2060 یا زودتر از آن تولید کربن خود را به صفر برساند. این کشور آسیای جنوب شرقی متعهد به کاهش 29 درصدی یا کاهش 41 درصدی با حمایت بین المللی انتشار گازهای گلخانه ای (GHG) تا سال 2030 شده است.

پیش از COP28 که اواخر سال جاری در امارات متحده عربی میزبانی می‌شود، انجام این قبیل توافقات، به زعم مقامات امارات تعهد این کشور به حمایت از کشورهای سراسر جهان در برنامه‌های کربن زدایی آنها برای آینده ای پاک تر و سبزتر را نشان می دهد.

اندونزی به عنوان بزرگترین مصرف کننده انرژی‌های فسیلی در منطقه کشورهای جنوب شرقی آسیا (ASEAN) با افزایش بهره برداری از پروژه‌های انرژی‌های تجدیدپذیر می‌تواند با در نظر گرفتن هزینه‌های آلودگی هوا و تغییرات آب و هوایی، سالانه 51.7 میلیارد دلار صرفه جویی کند.

شرکت انرژی آینده ابوظبی(مصدر) که در سال 2006 تأسیس شد، در بیش از 40 کشور جهان با ظرفیت کل تولید برق ترکیبی بیش از 20 گیگاوات فعال است. این کشور در پروژه‌های جهانی با ارزش مجموع بیش از 30 میلیارد دلار، با برنامه‌های رشد بلندپروازانه برای رسیدن به 100 گیگاوات برق و یک میلیون تن هیدروژن سبز تا سال 2030 سرمایه گذاری کرده یا متعهد به سرمایه گذاری شده است.

لازم به ذکر است امارات متحده عربی در طول دو سال گذشته طرح ها و برنامه‌های داخلی و بین المللی خود را در خصوص موضوعات مرتبط با توسعه پایدار، انرژی‌های تجدید پذیر و تغییرات اقلیمی‌ توسعه داده است، افتتاح پروژه‌های متعدد توسط شرکت های اماراتی در هند و اندونزی، مشارکت فعالانه در رویدادهای بین المللی مرتبط و برگزاری رویدادهای بین المللی در این زمینه از جمله نشست COP28، از جمله مهمترین اقدامات امارات در این حوزه بوده است.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.