کدخبر :285732 پرینت
09 مهر 1402 - 14:40

مدیرکل ICT کردستان: 57 روستای دیگر استان به شبکه ملی اطلاعات متصل شدند

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کردستان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون تعداد 57 روستای استان کردستان با بیش از سه هزار خانوار تحت پوشش تلفن همراه و اینترنت پرسرعت قرار گرفتند.

متن خبر

به گزارش سیتنا، آرام حیدری در جلسه کنترل پروژه توسعه زیرساخت های ارتباطی در استان کردستان، با اشاره بر لزوم توسعه زیرساخت های ارتباطی در استان، گفت: بعد از سفر ریاست جمهور به استان کردستان، پیشرفت در توسعه زیرساخت های ارتباطی در این استان در دستور کار وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات قرار گرفت بطوریکه از ابتدای سال جاری تاکنون تعداد 57 روستای استان کردستان با بیش از سه هزار خانوار تحت پوشش تلفن همراه و اینترنت پرسرعت قرار گرفتند.

وی افزود: در این راستا 23 سایت جدید احداث و 34 سایت دیگر هم از تکنولوژی 2G به 4G ارتقاء یافت که اعتبار آن از محل طرح USO وزارت ارتباطات بالغ بر 178 میلیارد تومان می باشد.

حیدری خاطر نشان کرد: طبق آخرین وضعیت پروژه های اجرا شده در استان ضریب نفوذ اینترنت روستایی و پوشش تلفن همراه در حال حاضر از 1310 روستای بالای 20 خانوار این استان، یک هزارو 137 روستا به اینترنت دسترسی دارند و یک هزارو 185 روستا هم تحت پوشش تلفن همراه قرار گرفته اند.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.