کدخبر :285462 پرینت
02 مهر 1402 - 23:51

انتشار برخی نامه‌نگاری‌های داخلی وزارت علوم در کانال تلگرامی گروه هکری

به دنبال حمله هکری روز شنبه اول مهرماه به سایت وزارت علوم و برخی سازمان‌های وابسته به آن و ادعای هکرها مبنی بر دستیابی به بیش از ۲۰ هزار سند محرمانه و غیرمحرمانه از طریق این سامانه، این گروه هکری طی ساعات اخیر اسناد و اطلاعاتی از نامه‌نگاری‌های داخلی در وزارت علوم را در کانال تلگرامی‌اش منتشر کرده است؛ اگرچه هنوز نمی‌توان به‌طور قطع از صحت اطلاعاتی که این گروه هکری منتشر کرده‌ است اطمینان حاصل کرد.

متن خبر

به گزارش سیتنا، به دنبال حملات سایبری خرابکارانه به سایت‌ها و سامانه‌های کشور در یک سال گذشته و حملات متعدد قبلی به سایت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و برخی سازمان‌های وابسته به آن، نهایتا در آخرین ساعات روز اول مهرماه، هم‌زمان با آغاز سال تحصیلی جدید، یک حمله خرابکارانه هکری جدید به وب‌سایت و پایگاه داده‌های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری صورت گرفت.

وزارت علوم با انتشار اطلاعیه‌ای حمله هکری به سامانه این وزارت خانه را تایید و عنوان کرد که این حمله با هوشیاری فنی کارشناسان دفع شد، لذا این سایت در سریعترین زمان و پس از اطمینان، در دسترس جامعه دانشگاهی قرار خواهد گرفت.

در همین حال، گروه هکری ادعا کرد که پس از هک کردن ۵۰۰ سرور، کامپیوتر،‌ سایت و سامانه در وزارت علوم، به بیش از ۲۰ هزار سند محرمانه و غیرمحرمانه دست‌ یافته است.

این گروه هکری طی ساعات اخیر اسناد و اطلاعاتی از نامه‌نگاری‌های داخلی در وزارت علوم را در کانال تلگرامی‌اش منتشر کرده است؛ اگرچه هنوز نمی‌توان به‌طور قطع از صحت اطلاعاتی که این گروه هکری منتشر کرده‌ است اطمینان حاصل کرد.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.