کدخبر :285176 پرینت
25 شهریور 1402 - 10:02

کودکی بعد از پاسخ ناامیدکننده ۱۷ پزشک، با هوش مصنوعی درمان شد!

پسربچه‌ای که ۱۷ دکتر موفق به درمانش نشده بودند، بالاخره پس از سه سال به کمک ربات هوش مصنوعی ChatGPT درمان شد.

متن خبر

به گزارش سیتنا به نقل از  روزنامه ایندیپندنت، کورتنی مادر این کودک می‌گوید پسرش الکس از چهار سالگی در دوره شیوع ویروس کرونا و قرنطینه ناشی از آن، علائم سختی را تجربه کرد.

وی افزود: هر روز باید به او موترین (قرص مسکن) می‌دادم، در غیر این صورت او دچار بحران‌های عظیمی می‌شد. مسکن‌ها به تسکین درد فرزندش کمک کردند، اما پس از مدتی علائم نگران کننده دیگری در او ظاهر شد.

الکس شروع به جویدن چیزهایی کرد که باعث شد خانواده‌اش فکر کنند او پوسیدگی دندان دارد. بعد از اینکه دندانپزشک او را معاینه کرد و هیچ مشکلی پیدا نکرد. الکس به یک متخصص ارتودنسی ارجاع داده شد و او تشخیص داد که کام او خیلی کوچک است و می‌تواند باعث ایجاد مشکل در خواب شود.

خانواده الکس فکر می‌کردند این ممکن است بخشی از دلیل حال بد او باشد. متخصص ارتودنسی با قرار دادن یک گشادکننده در کام الکس به خانواده او آرامش موقتی داد و باعث تسکین دردش شد.

اما الکس همچنان رنج می‌برد و کورتنی به زودی متوجه شد که رشد پسرش متوقف شده است، به اندازه کودکان هم‌سن خود راه نمی‌رود و از سردرد و خستگی شدید رنج می‌برد.

خانواده کورتنی با ۱۷ متخصص ملاقات کردند تا سعی کنند بفهمند الکس چه بیماری دارد، از جمله یک متخصص اطفال، یک متخصص مغز و اعصاب، یک متخصص گوش، حلق و بینی و دیگران.

سرانجام، آنها ناامید و بدون چاره ماندند چرا که هیچ یک از درمان‌های توصیه شده مشکل را حل نکرد.

پس از سه سال ملاقات با پزشکان کورتنی برای پاسخ به برنامه ChatGPT مراجعه کرد.

کورتنی گفت: من خط به خط همه چیزهایی را که در یادداشت های MRI بود مرور کردم و اطلاعات را در چت GPT قرار دادم.

این آزمایش منجر به کشف سندرم بند ناف متصل شد که از عوارض اسپینا بیفیدا است. او با یک جراح مغز و اعصاب جدید قرار ملاقات گذاشت که تأیید کرد الکس دارای نخاع بسته شده است که ناشی از اسپینا بیفیدا occulta است، نقص مادرزادی که باعث ایجاد مشکلاتی در رشد نخاع می شود.

همین مساله به خانواده کمک کرد تا درمان پسرشان را در مسیر درستی دنبال کنند.

انتهای پیام

برچسب ها

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.