کدخبر :285136 پرینت
23 شهریور 1402 - 20:18

آیفون 15؛ سریع‌ترین گوشی تاریخ

شرکت اپل در حالی از گوشی «آیفون 15»، «15 پرو» و «آیفون 15 پرومکس» با بدنه تیتانیومی و دکمه اکشن، رونمایی کرد که این مدل‌ها، ظاهرا قوی‌ترین، سریع‌ترین و حرفه‌ای‌ترین گوشی‌های تلفن هوشمندی هستند که تاکنون وارد بازار شده است.

متن خبر

به گزارش سیتنا، مدل‌های جدید از تیتانیوم ساخته شده‌ و مجهز به دکمه‌های اکشن است و اپل آنها را قدرتمندترین گوشی‌های هوشمندی می‌داند که تا به حال ساخته است.

قیمت هر گوشی مدل 15 پرو از 999 دلار آمریکا با 128 گیگابایت فضای ذخیره سازی و پرو مکس با قیمت 1199 دلار آمریکا با 256 گیگابایت فضای ذخیره سازی آغاز می‌شود.

مدل پرو این گوشی، دارای صفحه نمایش 6.1 اینچی است و پرومکس آن، مانند آیفون 15 پلاس جدید، دارای صفحه نمایش 6.7 اینچی است.

هر دو مدل، به تراشه «A17 Pro» مجهز شده‌اند که اپل می‌گوید سریع‌ترین عملکرد را در بین همه گوشی هوشمند دارد و حتی می‌تواند برخی از رایانه‌های شخصی رده بالا را به چالش بکشد.

به نظر می‌رسد اپل در کنار یک GPU بازطراحی‌شده، فکر می‌کند این دستگاه‌ها می‌توانند انواع بازی‌هایی را که می‌توانید روی گوشی خود انجام دهید، ارتقاء دهند.

البته هر دو گوشی به جای درگاه لایتنینگ قدیمی، یک پورت USB-C در پایین دارند.

اپل می‌گوید 15 Pro اولین گوشی با سرعت انتقال 10 گیگابیت در ثانیه است که دریافت عکس‌ها و فیلم‌ها (یا فایل‌های بزرگ از هر نوع) را بسیار آسان‌تر می‌کند.

تمام این قدرت در یک محفظه جدید و قوی‌تر است که اپل وعده داده است جزو نادرترین تجهیزاتی باشد که در یک گوشی در هر کجای صنعت آی‌تی می‌توان پیدا کرد.

دستگاه‌های جدید در رنگ‌های سفید، سیاه، آبی و «طبیعی» عرضه می‌شوند و اپل اعلام کرده که «طبیعتا، به مهندسی پیچیده پشت این فرآیند بسیار افتخار می‌کند.»

دکمه اکشن که جایگزین سوئیچ زنگ در سمت چپ آیفون پرو می‌شود، دکمه جدیدی است که می‌توانید آن را برای اجرای میانبرها، نمایش ویژگی‌های دسترسی، باز کردن دوربین، روشن کردن چراغ قوه و موارد دیگر تنظیم کنید.

[node:title]

جورج جوسویاک، مدیر بازاریابی اپل، قول داده است که 15 پرو و پرو مکس بهترین دوربین‌های اپل، معادل هفت لنز مجزا را داشته باشد.

این شامل یک دوربین 48 مگاپیکسلی ارتقا یافته است که ظاهراً عکس‌های بهتری در نور کم می‌گیرد.

بدیهی است که طرفداران جدیدترین دوربین‌های سامسونگ از این مشخصات غافلگیر نخواهند شد، اما این امکانات یک ارتقاء بزرگ برای کاربران آیفون هستند.

تیم کوک، مدیرعامل اپل، دستگاه‌های جدید را در رویداد «واندرلاست» (Wonderlust) در اپل پارک در کوپرتینوی کالیفرنیا معرفی کرد.

متخصصان می‌گویند که اپل از نظر نرم‌افزاری هم بیکار ننشسته و از نظر نحوه استفاده واقعی از آیفون، برخی از بزرگترین تغییرات امسال در سیستم عامل iOS 17 رخ خواهد داد.

انتهای پیام

برچسب ها

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.