کدخبر :284 پرینت
20 شهریور 1390 - 14:31

تاسیس دفتر یک شرکت اینترنتی در غار

متن خبر

تونل های سنگی که زمانی در سوئد به عنوان پناهگاه ویژه بمباران اتمی در عمق 30 متری از سطح زمین ساخته شده بودند، اکنون به منزلگاه یکی از مراکز خدمات اینترنتی تبدیل شده اند.

به گزارش سیتنا از مهر، مکانی که بیشتر به یکی از تاسیسات سازمان اطلاعات آمریکا یا صحنه ای برای ساخت فیلم های حادثه ای شباهت دارد، در واقع دفتر مرکزی شرکت خدمات اینترنتی در سوئد است، این مجموعه با نام "پایونن" در استکهلم و در زیر کلیسای "سوفیا" واقع شده است، جایی که تونل هایی غار مانند دفاتر و راهروهای این شرکت را به وجود آورده اند.

معماری این شرکت بر اساس ایده انتقال عوامل راحتی انسان، از قبیل نور، آب، گیاهان و تکنولوژی به زیر زمین انجام گرفته است.

ورود نور خورشید به درون این مرکز یکی از بزرگترین چالش های این معماری بوده است از این رو مهندسان تونل هایی را طراحی کرده اند که امکان عبور نور روز به داخل را فراهم آورده و با استفاده از بازتاب دهنده هایی نور دریافتی را به زوایای مختلف منعکس می کنند.

بر اساس گزارش گیزمگ، این مرکز زیر زمینی که تنها از یک در ورودی مقاوم در برابر بمب برخوردار است، دارای سیستم امنیتی بسیار بالایی است، به نظر می آید چنین سطح امنیتی بالایی برای یک مرکز اینترنتی متناسب با نیازهای فردی مانند جولیان اسانژ، بنیانگذار ویکی لیکز باشد، فردی که در سال 2010 از این مرکز به عنوان سرور پشتیبان دریایی از ایمیل ها و اسناد محرمانه ای که در اختیار داشت، استفاده کرده بود.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.