کدخبر :283946 پرینت
23 مرداد 1402 - 15:04

راه اندازی مرکز جامع ارائه خدمات حوزه فاوای استان آذربایجان غربی در مرز تمرچین

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان غربی در جلسه شورای راهبردی مدیران حوزه فاوای آذربایجان غربی که در پایانه مرزی تمرچین برگزار شد، گفت: با اختصاص محل به ابعاد 80 مترمربع به زودی مرکز جامع ارائه خدمات حوزه فاوای استان به زائرین اربعین در مرز تمرچین راه اندازی می شود.

متن خبر

به گزارش سیتنا به نقل از روابط عمومی ICT آذربایجان غربی، قاسم جلیلی‌نژاد، در شورای راهبردی مدیران حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات بیان کرد:هدف ما ارائه خدمات مطلوب به زائرین اربعین حسینی (ع) و ایجاد زیرساخت مناسب برای ارائه خدمات ارتباطی پایدار در مسیر ها و خود پایانه تمرچین است.

جلیلی نژاد با اشاره به خدمات قابل ارائه در مرکز جامع حوزه فاوا بیان کرد:در این مرکز برخی از خدمات اعم از خدمات بانکی و ارزی، خدمات پستی و ارائه سرویس های ارتباطی اپراتور ها ارائه می شود.

وی در ادامه به تامین زیر ساخت های مورد نیاز برای ایجاد شبکه ای پایدار پرداخت و افزود: طبق پایش بعمل آمده پوشش جاده ای در کل مسیر مرز تمرچین به جز چند نقطه  که بعلت صعب العبور بودن دارای نقطه کور ارتباطی است مطلوب بوده  که این نقاط نیز با استقرار سایت های پرتابل توسط اپراتور ها  پوشش داده می شود تا در کل مسیر شاهد ارتباطات مطلوب باشیم.

 وی  عنوان کرد: برای پایداری ارتباطات در مسیر ها و خود پایانه مرزی تمرچین 41 سایت همراه اول به صورت مستمر بهینه سازی می شود واکیپ توسعه فیبر نوری شرکت ارتباطات زیرساخت  در محل مسقر شده و از حفاری های شرکت های راه و شهر سازی در این مدت جلوگیری بعمل می آید تا شاهد ارتباطات پایدار باشیم.

مسئول قرارگاه ارتباطات ستاد اربعین استان آذربایجان غربی در این نشست تصریح کرد: در راستای رفاه حال زائرین استفاده از چتر وای فای رایگان در پایانه مرزی و رومینگ بین اپراتوری در کل مسیر های منتهی به مرز 20 روز قبل از این ایام در دستور کار اپراتور های ارتباطی قرار دارد.

بر اساس این گزارش در ابتدای این جلسه بحث پایش مستمر باتری سایت های روستایی،اختصاص شش کور فیبر نوری برای تقویت پوشش ارتباطی توسط  ارتباطات زیرساخت استان و ارائه خدمات ثابت ارزی و استقرار ATMبانکی توسط پست بانک،مستقر کردن سایت سیار و بهینه سازی سایت های موجود برای تقویت پوشش و انتقال ، تست دیزل ژنراتور برای تامین اضطراری برق توسط اپراتورهای ارتباطی،ایجاد باجه پستی در مرزتمرچین و پایش مستمر پایداری شبکه توسط تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی از اقدامات حوزه فاوای استان برای ایجاد ارتباطی پایدار برای زائرین اربعین حسینی (ع) در مرز تمرچین است.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.