کدخبر :283574 پرینت
14 مرداد 1402 - 14:56

6 نکته آموزشی مکالمه ساده انگلیسی برای مبتدیان را بدانید!

اگر جزو کسانی هستید که یادگیری زبان انگلیسی را تازه شروع کرده‌اید، یادگیری مکالمه زبان انگلیسی برای شما چالش خواهد بود. در این مقاله نکات آموزشی مکالمه ساده انگلیسی برای مبتدیان را برای شما آورده‌ایم.

متن خبر

گزارش آگهی/ یادگیری زبان انگلیسی همواره یکی از چالش‌برانگیزترین موضوعات به‌خصوص برای مبتدیان بوده است. اغلب افراد علاقه‌مند به یادگیری زبان انگلیسی، نمی‌دانند که مکالمه انگلیسی را از کجا شروع کنند؟ و یا این‌که دایره واژگان انگلیسی گسترده‌ای دارند؛ اما از طرز استفاده از آن غافل هستند. یکی از مهم‌ترین اقداماتی که پیش از آغاز یادگیری مکالمه انگلیسی باید انجام داد، تبدیل دانش غیرفعال خود به دانش فعال است. این کار علاوه بر بهبود مهارت مکالمه، اعتمادبه‌نفس شما را نیز برای انجام مکالمه افزایش خواهد داد. ازاین‌رو در این مقاله 8 نکته آموزشی برای مکالمه ساده انگلیسی برای مبتدیان ارائه شده است.

یادگیری مکالمه انگلیسی را از کجا آغاز کنیم؟

بسیاری از مبتدیان در مکالمه انگلیسی، صرفاً به دلیل عدم آگاهی از روش‌های بهبود مهارت مکالمه، از یادگیری آن سرباز زده‌اند. برای شروع یادگیری مکالمه ساده انگلیسی برای مبتدیان، ابتدا باید از مراحل ساده و پایه‌ای آغاز کرد. اولین قدم برای شروع مکالمه انگلیسی، یادگیری واژگان پایه انگلیسی است. این لغات را می‌توان از منابع گوناگونی نظیر کتاب‌های آموزشی، فیلم و سریال، برنامه‌های آنلاین و یا حتی دیکشنری آموزش دید.
همچنین می‌توانید با خواندن متون ساده انگلیسی، واژگان جدید را یاد بگیرید و تمرین کنید. در ادامه پس از یادگیری واژگان، با تمرین ساخت جملات ساده آغاز کنید. برای این کار، می‌توانید از کتاب‌های آموزشی، منابع آموزشی آنلاین یا حتی سایت‌هایی که جملات ساده انگلیسی را در اختیار شما قرار می‌دهند، استفاده کنید. کافی است که کلمه موردنظر خود را به جمله example sentence for اضافه کنید تا مثال‌های مربوط به آن کلمه برایتان نمایش داده شود.
درمجموع این‌طور می‌توان گفت که برای شروع آموزش مکالمه زبان انگلیسی باید listening خوبی داشت. به این دلیل که شما برای مکالمه باید مهارت خوبی در شنیدن صحبت‌های طرف مقابلتان داشته باشید تا بتوانید پاسخ مناسبی به آن ارائه کنید. به همین دلیل نیز داشتن دامنه واژگان گستره نیز برای متوجه شدن منظور گوینده و ارائه پاسخ مناسب به آن از اهمیت بسیاری برخوردار است.
گوش دادن به فیلم‌ها و سریال‌های انگلیسی نیز می‌تواند به شما در یادگیری مکالمه انگلیسی کمک کند. با گوش دادن به گفتار بومی زبان‌ها، می‌توانید تلفظ واژگان خود را بهبود بخشید و به‌راحتی با بومی زبان‌ها در تعامل باشید. درنهایت نیز با تمرین مستمر و مداوم می‌توان مهارت مکالمه‌ خود را بهبود بخشید. بنابراین انجام تمرین روزانه و مداوم برای یادگیری مکالمه انگلیسی تأثیر بسیار زیادی در افزایش اعتمادبه‌نفس و آمادگی بیشتر برای مکالمه خواهد داشت.

8 نکته آموزشی مکالمه ساده انگلیسی برای مبتدیان

یادگیری مکالمه انگلیسی در دنیای امروز، اهمیت بسیاری دارد، اما یادگیری مکالمه برای مبتدیان می‌تواند بسیار پیچیده‌تر از سایر افراد باشد. به این دلیل که مبتدیان در مکالمه انگلیسی، دامنه لغات کمتری دارند، تلفظ صحیح بسیاری از کلمات را نمی‌دانند و حتی ممکن است که به دلیل ناتوانی در استفاده از گرامر، نگرانی و استرس بسیاری را متحمل شوند. ازاین‌رو در ادامه 8 نکته آموزشی برای مکالمه ساده انگلیسی برای مبتدیان ارائه شده است:

1. یادگیری واژگان روزمره

یادگیری واژگان روزمره انگلیسی مهم‌ترین قدم برای یادگیری مکالمه انگلیسی است. بهترین راه برای یادگیری واژگان، خواندن روزنامه‌ها، مجلات، کتاب‌ها و دیدن فیلم‌های انگلیسی با زیرنویس و استفاده از منابع مختلف آنلاین است. به همین منظور نیز واژگان رایج را حفظ کنید و با استفاده از آن‌ها در موقعیت‌های مختلف تمرین کنید.

2. تمرین ساخت جملات

تمرین ساخت جملات ساده و پیچیده نیز می‌تواند به شما در یادگیری مکالمه کمک کند. با تمرین ساخت جملات، می‌توانید بهبود قابل‌توجهی در مکالمه انگلیسی خود داشته باشید. از همین رو جملات را به‌صورت مستقل و با استفاده از وب‌سایت‌های مختلف بسازید. به‌عنوان‌مثال، برای تمرین مکالمه در مورد آب‌وهوا، جملاتی مانند «امروز هوا گرم است» و «فردا شاید باران ببارد» را که در مکالمه روزمره مورداستفاده قرار می‌گیرند، بنویسید.

3. تمرین با افراد native

تمرین با افراد بومی زبان انگلیسی، نظیر دوستان، همکاران یا مربیان، می‌تواند به شما در یادگیری مکالمه کمک کند. با صحبت کردن با بومی زبان‌ها، تلفظ واژگان بهبود بخشیده خواهد شد و به‌راحتی می‌توان با آن‌ها برقرار کرد. همچنین می‌توانید با دوستان خود در مورد موضوعات مختلف به انگلیسی صحبت کنید تا با انجام این تمرین، از مشکلات و ایرادات مکالمه‌ای خود آگاه شوید.

4. استفاده از فیلم‌ها و سریال‌های انگلیسی

گوش دادن و تماشای فیلم‌ها و سریال‌های انگلیسی نیز می‌تواند در یادگیری مکالمه انگلیسی مؤثر باشد. به این دلیل که شما با گوش دادن به این برنامه‌ها، با تلفظ صحیح کلمات آشنا شده و همچنین لغات انگلیسی جدید برای مکالمات روزمره خود خواهید یافت.

5. شرکت در کلاس‌های مکالمه محور

شرکت در کلاس مکالمه زبان انگلیسی می‌تواند بهبود قابل‌توجهی در مهارت مکالمه زبان انگلیسی شما داشته باشد. یکی از مؤسسات معروف آموزش زبان، موسسه سفیر است که به برگزاری کلاس‌های مکالمه می‌پردازد. بهبود تلفظ واژگان، تقویت مهارت شنیداری، تقویت مهارت گفتاری، افزایش اعتمادبه‌نفس، گسترش دامنه لغات انگلیسی، دسترسی به منابع آموزشی متنوع، ازجمله مزایای شرکت در کلاس مکالمه زبان انگلیسی سفیر محسوب می‌شوند.

6. گوش دادن به موسیقی انگلیسی

گوش دادن به موسیقی انگلیسی نیز یکی از تمرین‌های مؤثر در یادگیری مکالمه انگلیسی است. با گوش دادن به موسیقی، می‌توانید واژگان و عبارات جدید را به‌صورت ریتمیک یاد بگیرید و بهبود قابل‌توجهی در مکالمه خود داشته باشید. درصورتی‌که همراه با خواننده، بخوانید یا به عبارتی تمرین سایه یا shadowing انجام دهید، تلفظ کلمات را بهتر متوجه خواهید شد.

7. انجام تمرین روزانه

تمرین مستمر و روزانه در یادگیری مکالمه انگلیسی بسیار مهم است و هر چه بیشتر تمرین کنید، مکالمه‌ی خود را بیشتر بهبود خواهید داد. ازاین‌رو با برنامه‌ریزی دقیق، هرروز حداقل یک ساعت را به صحبت کردن به زبان انگلیسی اختصاص دهید. به همین ترتیب نیز با گذر زمان، تجربه شما در مکالمات بهتر خواهد شد.

8. یادگیری از اشتباهات

برای بهبود مکالمه ساده انگلیسی برای مبتدیان، لازم است که از اشتباهات و ایرادهای خود در speaking یاد بگیرند و آن‌ها را تصحیح نمایند. با یادگیری از اشتباهات، می‌توانید پیشرفت قابل‌توجهی در مکالمه خود داشته باشند. همچنین می‌توانند در موقعیت‌های مختلف، از افرادی که انگلیسی صحبت می‌کنند، درخواست نمایند که اشتباهات آن‌ها را تصحیح کنند.

سخن پایانی

مجموعه آموزش زبان سفیر، یکی از بزرگ‌ترین مؤسسات آموزش زبان انگلیسی در کشور است که به پذیرش زبان آموزان در رده‌های سنی مختلف می‌پردازد. یکی از امکانات قابل‌دسترس در آموزشگاه‌های سفیر، کلاس‌های مکالمه انگلیسی است که با توجه به سطح زبان آموزان قابل برگزاری هستند. شرکت در کلاس مکالمه زبان انگلیسی برای مبتدیان، مزایای بسیاری اعم از فراگیری اصولی مکالمه، ارتقای تلفظ، تقویت مهارت‌های شنیداری و مکالمه، استفاده از تجربیات معلمان مجرب و دسترسی به منابع آموزشی متنوع را به همراه خواهد داشت. علاقه‌مندان شرکت در کلاس‌های مکالمه محور سفیر می‌بایست به سایت https://gosafir.com/fa مراجعه کنند یا با شماره تماس 02184346 ارتباط برقرار نمایند.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.