کدخبر :283546 پرینت
14 مرداد 1402 - 07:55

حمایت از هوشمندسازی حمل و نقل جاده‌ای با استفاده از اینترنت اشیاء در استان سمنان

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان سمنان از هوشمندسازی حمل و نقل جاده‌ای با استفاده از اینترنت اشیاء و هوش مصنوعی توسط یک شرکت دانش بنیان در استان خبر داد.

متن خبر

به گزارش سیتنا، سید یاسر حسن پور گفت: هدف از هوشمندسازی حمل و نقل و تردد جاده‌ای کشور، استفاده از تکنولوژی‌های روز و ارتباطی به منظور افزایش بهره‌وری و کارایی فرآیندهای حمل و نقل است.

وی افزود: در این طرح تمام اطلاعات طبق یک قالب استاندارد و با استفاده از ابزارهای اینترنت اشیاء در پلتفرم طراحی شده ذخیره سازی می‌گردد و با پردازش تجمیعی اطلاعات و بهره‌گیری از فناوری‌های هوش مصنوعی و یادگیری ماشین، و با امکان مدیریت، اطلاع رسانی و خدمات‌دهی دقیق و هوشمند زمینه توسعه در سایر بخش ها را به دنبال خواهد داشت.

حسن پور بیان کرد: اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان با پرداخت تسهیلات به مبلغ 20 میلیارد ریال جهت اجرای این طرح به منظور اشتغال زایی 10 نفر از شرکت پیشگامان صنعت ویستهم حمایت نموده است.

گفتنی است در حاشیه این بازدید، که با حضور نمایندگان اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات، اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و بانک ملی صورت پذیرفت ضمن گفتگو با مدیران پیشگامان صنعت ویستهم، در جریان مسائل و دغدغه‌های آنها در زمینه اینترنت اشیاء و هوش مصنوعی قرار گرفتند و در موارد مقتضی، دستور پیگیری و حمایت صادر کردند.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.