کدخبر :283265 پرینت
07 مرداد 1402 - 07:38

شمارش معکوس ناسا برای فرود کپسول مرموز در صحرای یوتا!

تیم OSIRIS-REx چندین بار جمع آوری کپسول را تمرین کرده است، و هفته گذشته آنها توانستند واقعی ترین تمرین را انجام دهند. بنابراین ناسا منتظر یک دریافت ویژه از اعماق فضا است.

متن خبر

به گزارش سیتنا، دو ماه دیگر، نمونه سیارکی جمع آوری شده توسط تیم OSIRIS-REx ناسا به زمین خواهد آمد. در ۲۴ سپتامبر، یک کپسول شبیه چیزی از یک نمایش علمی تخیلی دهه ۶۰ در جو پرواز می کند و در صحرای یوتا فرود می آید. این تیم چندین بار جمع آوری کپسول را تمرین کرده است، و هفته گذشته آنها توانستند واقعی ترین تمرین لباس را انجام دهند.

مرحله ای از این تحویل باورنکردنی، محدوده آزمایش و آموزش وزارت دفاع یوتا است. این حدود ۱۳۰ کیلومتر جنوب غربی سالت لیک سیتی است. تیم OSIRIS-REx کپسول حاوی نمونه را رها می‌کند و به پرواز خود به سمت یک سیارک متفاوت، یعنی آپوفیس خطرناک ادامه می‌دهد. این کپسول هیچ هدایتی ندارد، بنابراین در جایی در یک مدار بیضی ۵۸ در ۱۴ کیلومتری فرود خواهد آمد.

[node:title]

این تیم برای جمع‌آوری نمونه‌های خاک، آماده‌سازی کپسول برای حمل و نقل و حتی پرواز هلیکوپتر به جایی که کپسول بازگردانده می‌شود، تمرین کردند. در آنجا آماده می شود و به مرکز فضایی جانسون ناسا منتقل می شود، جایی که محموله گرانبهای آن شروع به تجزیه و تحلیل می کند.

در ۲۰ اکتبر ۲۰۲۰، فضاپیما به سمت سطح سیارک بننو پرواز کرد تا مقداری خاک جمع کند. هدف بدست آوردن حداقل ۶۰ گرم برابر با ۲ اونس مواد بود، اما ماموریت در واقع خیلی خوب بود. آنقدر مواد جمع‌آوری کرد که برخی از مواد به بیرون ریخته شدند. صرف نظر از این، ناسا تخمین زد که بین ۴۰۰ تا ۱۰۰۰ گرم مواد جمع آوری شده است.

[node:title]

سیارک بننو به این دلیل انتخاب شد که اعتقاد بر این است که از زمان شکل گیری منظومه شمسی تغییر بسیار کمی داشته است. مطالعه خواص آن مانند باز کردن یک کپسول زمانی است که از تولد سیارات باقی مانده است.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.