کدخبر :282877 پرینت
27 تیر 1402 - 08:16

نحوه استفاده از شارژر وایرلس سامسونگ

دستگاه‌های جدید و مدرن سامسونگ، مانند گوشی‌های گلکسی، ساعت‌های هوشمند سامسونگ و حتی هدفون‌های سامسونگ، قابلیت شارژ بی‌سیم را هم دارند.

متن خبر

گزارش آگهی/ دستگاه‌های جدید و مدرن سامسونگ، مانند گوشی‌های گلکسی، ساعت‌های هوشمند سامسونگ و حتی هدفون‌های سامسونگ، قابلیت شارژ بی‌سیم را هم دارند. برای این فرایند کافی است، دستگاه خود را روی صفحه مخصوص شارژ وایرلس قرار دهید و پس از آن بدون انجام هیچ کار اضافه دیگری منتظر شارژ شدنش بمانید. این فرایند باعث صرفه جویی در زمان و عدم نیاز به خرید کابل در بازه‌های زمانی مختلف خواهد شد. اما مسئله مهم این است که بدانید شارژرهای وایرلس چگونه عمل می‌کنند؟ ما در این مطلب می‌خواهیم یک راهنمای کامل و کلی در مورد طریقه استفاده از شارژر وایرلس سامسونگ داشته باشیم.

نحوه عملکرد شارژر وایرلس چگونه است؟

اغلب محصولات جدید سامسونگ دارای فناوری IQ هستند که این ویژگی نشان می‌دهد، می‌توانند با انواع شارژرهای بی‌سیم سازگار شوند. مدل‌های جدیدتر این شارژرها مطمئنا سرعت بالاتری را در اختیار شما قرار خواهند داد و حتی برخی از آنها می‌توانند در یک زمان واحد چندین دستگاه مختلف را شارژ کنند. بنابراین برای انتخاب یک شارژر وایرلس، بهترین انتخاب، سری‌های جدید است که از تکنولوژی‌های روز دنیا برخوردار باشند. اما سوال اینجاست که یک شارژر وایرلس چگونه عمل می‌کند؟ آیا انتقال انرژی از آن به باتری دستگاه‌های مختلف نیازمند استفاده از ابزار خاصی است؟

در واقع شارژر وایرلس، نیازمند جریانی متناوب است که از طریق مدار الکتریکی و سیم‌پیچ باعث تولید شار مغناطیسی می‌شود. میزان این شار را تعداد دورهای سیم، قطر سیم‌پیچ، جریان و فاصله از سیم‌پیچ مشخص می‌کند. این سیم پیچ در دستگاه گیرنده هم قرار گرفته و زمانی که این دو در فاصله کمی از هم قرار گیرند، باعث می‌شود تا تعاملی بین شار مغناطیسی‌شان ایجاد شده و به دنبال آن حرکت الکترون‌های موجود در باتری دستگاه باعث شود تا انرژی به باتری منتقل شود.

کدام محصولات سامسونگ با استفاده از شارژر بی‌سیم کار می‌کنند؟

در اینجا به معرفی چند نمونه از محصولات دیجیتال سامسونگ خواهیم پرداخت که با استفاده از شارژر بی‌سیم می‌توانید آنها را شارژ کنید. اغلب این محصولات در سری جدید تولیدات سامسونگ هستند:

  1. گوشی‌های گلکسی نوت: Galaxy Note20 5G، Note20 Ultra 5G، Note10+، Note10، Note9، Note8 و Note 5
  2. گوشی های گلکسی اس: Galaxy S7/S7 Edge، Galaxy S8/S8+، Galaxy S9/S9+، سری S23، سری S22، سری S21، سری S20، سری S10، سری S9، سری S8، سری S7 و سری S6
  3. گوشی های تاشو: Galaxy Z Fold، Z Fold2، Z Fold3، Z Fold4، Z Flip، Z Flip 5G، Z Flip3 و Z Flip4
  4. هدفون‌های سامسونگ: Galaxy Buds Pro، Galaxy Buds Pro 2، Galaxy Buds Live، Galaxy Buds+، Galaxy Buds2 و Galaxy Buds
  5. ساعت‌های هوشمند سامسونگ: Galaxy Watch 5 Pro، Galaxy Watch5، Galaxy Watch4، Galaxy Watch4 Classic، Galaxy Watch، Galaxy Watch3، Galaxy Watch Active و Galaxy Watch Active2
  6. گوشی‌های سری: Galaxy S7/S7 Edge، Galaxy S8/S8+ و Galaxy S9/S9+

طریقه استفاده از شارژر وایرلس سامسونگ

[node:title]

نحوه استفاده از شارژر وایرلس سامسونگ بسیار آسان است و تنها کافی است آن را به برق متصل کنید و پس از آن تنها با قرار دادن دستگاه سامسونگ خود روی آن، به صورتی که بدنه پشتی محصول رو به شارژر باشد، می‌توانید انرژی مورد نیاز را به باتری منتقل کنید. معمولا زمانی که شارژر به دستگاه متصل می‌شود، یک چراغ نشانگر این موضوع را نشان خواهد داد. پس از آن باید صبر کنید تا چراغ نشانگری که روی آن است به رنگ سبز درآمده و این به معنای پایان شارژ کامل آن است.

هنگامی که دستگاه دیجیتال خود را روی شارژر وایرلس قرار می‌دهید، عمل شارش بار الکتریکی به طور خودکار فعال می‌شود. چراغ نشانگر، جلوی شارژ، پایه یا پد ممکن است بسته به دستگاه یا مدل شارژ بی‌سیم مورد استفاده، متفاوت عمل کند. موقعیت دستگاه‌ها را هم باید طوری تنظیم کنید و مطمئن شوید که اتصال به درستی انجام شده، زیرا مکان سیم پیچ شارژ بی‌سیم در دستگاه‌های مختلف، متفاوت است.

مزایا و معایب استفاده از شارژر بی سیم سامسونگ

مطمئنا استفاده از هر محصول دیجیتال جدید و قدیمی مزایا و معایبی دارد که در اینجا به آنها اشاره خواهیم کرد:

مزایا:

  • برای استفاده از این مدل شارژر تنها نیازمند کابل شارژ خواهید بود و آن هم مربوط به سیمی است که قرار است به برق متصل شده و انرژی مورد نیاز شارژر را تامین کند. بنابراین خبری از در هم پیچیدن سیم‌ها و شلوغی محیط نخواهد بود.
  • راحتی در استفاده دومین مزیت این مدل از شارژر است. کافی است آن را در مکانی قرار دهید و گوشی خود را روی صفحه‌اش جای دهید.
  • خاموش شدن خودکار و جلوگیری از شارژ بیشتر، سومین مزیت استفاده از این محصول است. با این وجود هم از باتری دستگاه محافظت می‌کند و هم در میزان انرژی صرفه‌جویی خواهد شد.

معایب:

  • معمولا شارژر‌های بی‌سیم با سرعت کمتری نسبت به انواع سیمی عمل می‌کنند. تقریبا نزدیک به 30 تا 80 درصد زمان بیشتری را برای شارژ کامل باتری دستگاه‌تان نیاز خواهید داشت.
  • شارژرهای وایرلس قیمت بسیار بالاتری نسبت به مدل‌های سیمی دارند.

نکات مفید برای شارژ بی سیم

طریقه استفاده از شارژر وایرلس سامسونگ ساده است، اما چند نکته وجود دارد که همه باید بدانند تا این فرآیند تا حد امکان راحت‌تر باشد:

  1. شارژرهای بی‌سیم معمولاً نیازمند قرار گرفتن در یک نقطه ثابت هستند. بنابراین باید مکانی مناسب را برای قرار دادن آن انتخاب کنید. بیشتر افراد ترجیح می‌دهند آن را در کنار تخت یا میز کار خود قرار دهند.
  2. ممکن است چراغ LED که روی این محصول قرار گرفته نور زیادی داشته باشد و در این صورت قرار دادنش در کنار تخت باعث ایجاد مزاحمت برای خواب شما شود.
  3. مقدار توان شارژر نشان می دهد که با چه سرعتی می تواند دستگاه‌ها را شارژ کند. در حال حاضر، برای سریع‌ترین سرعت شارژ ممکن، در حدود 10 تا 15 وات توان نیاز خواهید داشت. توجه داشته باشید که برای شارژرهای چند دستگاهی، توان معمولا بین سیم پیچ های شارژ مختلف تقسیم می‌شود، بنابراین این اعداد به طور طبیعی بیشتر خواهند بود.

مدل‌های مختلف شارژر وایرلس سامسونگ در بازار

شارژر وایرلس سامسونگ

با توجه به علاقه بسیاری از کاربران به شارژرهای وایرلس، سامسونگ مدل‌های مختلفی از آن را وارد بازار کرده که در اینجا به چند نمونه از پرفروش‌ترین‌های آن اشاره خواهیم کرد:

  1. شارژر بی سیم سامسونگ مدل EP-P1300
  2. شارژر بی سیم سامسونگ مدل EP-P4300
  3. شارژر بی سیم سامسونگ مدل EP-N5200
  4. شارژر بی سیم سامسونگ مدل Trio EP-P6300
  5. شارژر بی‌سیم سامسونگ مدل EP-N5100

جمع بندی

در این مطلب به طور کامل در مورد روش استفاده از شارژر وایرلس سامسونگ برای شارژ دستگاه‌های دیجیتال صحبت کردیم و اسامی برخی از مدل‌های پرفروش آن را نیز در اختیار شما قرار دادیم. مطمئنا انتخاب یک شارژر وایرلس به دلیل آنکه در میان تکنولوژی‌های مدرن قرار می‌گیرد، نیازمند بررسی بیشتری است، اما تنها با یکبار استفاده از آنها دیگر تمایلی به استفاده از شارژرهای سیمی نخواهید داشت.

گزارش‌هایی وجود دارد که سامسونگ در حال کار بر روی هاب شارژ بی‌سیم خود است که برای کنترل همزمان چندین دستگاه سامسونگ طراحی شده است. به نظر می‌رسد به زودی این محصولات می‌توانند جایگزین روش‌های سنتی شارژ دستگاه‌های دیجیتال شوند و کم کم استفاده از سیم و کابل‌ها را از بین ببرند. دقیقا شبیه به همان اتفاقی که در مورد هدفون و هندزفری‌های بلوتوثی و سیمی در حال وقوع است. اگر شما هم تجربه استفاده از شارژرهای وایرلس سامسونگ را داشته‌اید، نظرات خود را در مورد آنها با ما به اشتراک بگذارید.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.