کدخبر :282816 پرینت
25 تیر 1402 - 10:21

سرعت باورنکردنی کامپیوتر کوانتومی گوگل

کامپیوتر کوانتومی جدید گوگل موفق شده است عملیاتی که برای یکی از بهترین کامپیوترهای جهان 47 سال طول می کشید را در عرض شش ثانیه انجام دهد.

متن خبر

به گزارش سیتنا، مهندسان گوگل اعلام کرده‌اند در توسعهٔ کامپیوتر کوانتومی قدم‌های بزرگی برداشته‌اند و ابرکامپیوتر کوانتومی گوگل ۴۷ سال سریع‌تر از ‌قوی‌ترین ابررایانه سنتی است. این یعنی این رایانه کوانتومی از پس کاری که یک رایانه سنتی طی ۴۷ سال انجام می‌دهد، طی چند ثانیه برمی‌آید.

رسانه ساینس‌ اَلِرت گزارش داده است که کامپیوتر کوانتومی گوگل در نسخه تازهٔ آن در مجموع ۷۰ کیوبیت عملیاتی دارد که توانایی عجیبی به این دستگاه می‌دهد.

رایانه کوانتومی گوگل در سال ۲۰۱۹ دارای ۵۳ کیوبیت بود. رایانه‌های کوانتومی می‌توانند جهان نوپای هوش مصنوعی را متحول کنند.

رایانه‌های کوانتومی به بیت‌ها این قابلیت را می‌دهند که همزمان هم صفر باشند هم یک، درحالی‌که در روش سنتی هر بیت یا صفر است یا یک و با استفاده از سیستم دو-دویی زبان رایانه‌ها شکل می‌گیرد.

روش چندحالته در کیوبیت‌ها سبب ایجاد چندحالتی در انتقال اطلاعات و هم‌پوشانی می‌شود و این کار به رایانه‌های کوانتومی این توان را می‌دهد تا تعداد بیشتری عملیات را در زمان یکسان انجام دهند.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.