کدخبر :282396 پرینت
14 تیر 1402 - 08:14

ثبت بیش از یک‌ میلیون کد ملّی در سامانه رصد اشتغال

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اعلام این‌ که رئیس‌جمهور با جدیت پیگیر موضوع اشتغال است از ثبت بیش از یک میلیون کد ملّی در سامانه ملّی رصد اشتغال کشور خبر داد.

متن خبر

به گزارش سیتنا، «سیدصولت مرتضوی» در حاشیه جشن خودکفایی و توانمندسازی کمیته امداد امام‌خمینی(ره) در مشهد‌مقدس گفت: با هماهنگی دستگاه‌های مرتبط با حوزه اشتغال و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، تمهیدات لازم برای اشتغال فارغ‌التحصیلان فراهم شده است تا بتوانیم دستور رئیس‌جمهور را در حوزه اشتغال محقق کنیم.

وی گفت: سال گذشته تقریباً کمترین نرخ بیکاری را در دو دهه گذشته داشتیم.

مرتضوی افزود: نرخ بیکاری در سال ۱۴۰۱ به حدود ۹ درصد تنزل پیدا کرد و نسبت به سال قبل حدود دو دهم درصد کاهش یافت. در سال ۱۴۰۲ نیز هدف‌گذاری شده که بیش از یک‌میلیون فرصت شغلی ایجاد شود. منابع و تسهیلات این امر تأمین و تاکنون اقدامات خوبی برای ایجاد فرصت‌های شغلی انجام شده است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تأکید کرد: رئیس‌جمهور با جدیت پیگیر موضوع اشتغال است و دستور داده‌اند هر ماه نشست شورای عالی اشتغال برگزار و پیگیری شود.

وی از ایجاد دو سامانه در حوزه معاونت اشتغال خبر داد و تصریح کرد: کارفرمایان‌ می‌توانند درخواست خود را برای نیروی کار در «سامانه جستجوی شغل» ثبت کنند و کارجویان از اداره‌های کاریابی و ادارات‌کل استانی به مراکز کارفرمایی و اشتغال معرفی می‌شوند.

مرتضوی با بیان این‌که «شناسایی بیکاران» سامانه دیگری است که در این حوزه طراحی شده است، خاطرنشان کرد: امیدوارم با عملیاتی‌شدن این سامانه بتوانیم در آینده نزدیک همه بیکاران را به‌صورت ماهانه براساس نام، نام خانوادگی، کد ملّی و استان محل سکونت شناسایی کنیم.

وی اظهار امیدواری کرد که بتوان با برنامه‌ریزی مناسب و نگاه آمایشی، نیازمندی‌ها و اشتغال را به سمت و سوی این مناطق هدایت کرد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره وضعیت اشتغال استان خراسان‌رضوی گفت: این استان بیشتر از تعهدش در سال ۱۴۰۱ اشتغال ایجاد کرده و امسال پیشگام و پیشتاز است.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.