کدخبر :281757 پرینت
29 خرداد 1402 - 11:53

خوانساری: اپراتورهای خدمات امنیت سایبری به زودی در کشور راه‌اندازی می‌شوند

رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران گفت: تصمیم داریم تا در سطح کشور اپرتورهای خدمات امنیت سایبری ایجاد کنیم تا با تدابیر انجام شده خدمات را به صورت یکپارچه از هر دستگاه داشته باشیم.

متن خبر

به گزارش سیتنا، دکتر محمد خوانساری، معاون وزیر ارتباطات در نخستین همایش مدیران فناوری اطلاعات، امنیت فضای مجازی و مراکز آپای دانشگاه‌ها و موسسات آموزشی، پژوهش و فناوری که به میزبانی دانشگاه الزهرا برگزار شد به تشریح مهم‌ترین اقدامات انجام شده در حوزه اقدام های سازمان  پرداخت.

در این همایش که با حضور دکتر زلفی گل، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و با شعار آموزش عالی هوشمند برگزار شد، رییس سازمان فناوری اطلاعات ایران با اشاره به این که نظام آموزشی کشور در انجام تکلیف خود در خصوص اتصال به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند هنوز نتوانسته است به نقطه مطلوبی برسد، اظهار داشت: تا کنون بیش از 40 دانشگاه به پنجره خدمات هوشمند دانشگاهی متصل شده‌اند، ولی نسبت به وجود 145 دانشگاه دولتی کشور،  میزان مطلوبی برای محیط فرهیخته دانشگاهی به شمار نمی‌رود. حال چنانچه تعداد کل دانشگاه‌های کشور را به این مهم اضافه کنیم،  تکلیف ما در ارائه خدمات فناوری اطلاعات در حوزه دانشگاه‌ها را سخت تر می کند.

ارائه خدمات دستگاه‌های دولتی بدون اخد هرگونه مدرک از مردم

دکتر خوانساری، انجام تکلیف بند ج تبصره هفت قانون برنامه بودجه سال 1402 را مهم‌ترین موضوع دولت الکترونیکی در سال پیش رو دانست که به طور صریح  ارایه کلیه خدمات دستگاه‌های دولتی از طریق پنجره ملی خدمات دولت هوشمند را نشانه می‌رود. وی، چگونگی زمان‌بندی اجرایی پنجره واحد را در سال جاری تشریح کرد و گفت: مقرر شده است، تا آبان سال جاری، ارائه کلیه خدمات دستگاه‌های دولتی از طریق پنجره ملی خدمات دولت هوشمند صورت بگیرد. سپس در آذرماه، استعلامات غیر الکترونیکی حذف و  با استعلامات و تبادل داده و اطلاعات برخط و آنی در مرکز ملی تبادل اطلاعات جایگزین شود. تا پایان دی ماه نیز حداقل 20 درصدخدمات به‌صورت برخط، بدون دخالت عامل انسانی و بدون اخذ هرگونه مدرک از متقاضی خدمت با استفاده کامل از داده و اطلاعات ملی موضوع قانون مدیریت داده‌ها و اطلاعات ملی، مورد هوشمندسازی قرار بگیرد و این موضوع تکلیف مهمی است که به طور جدی از دستگاه‌ها پیگیری خواهیم کرد.

معاو ن وزیر ارتباطات، پنجره ملی خدمات دولت هوشمند را بستر اجرای بسیاری از طرح‌های ملی کشور دانست و در ادامه سخنرانی خود با ذکر آمار برخی از آنها را نام برد. ثبت نام بیش از یک میلیون نفر در طرح اینترنت رایگان به سه دهک ابتدای درآمدی و انجام 14 میلیون استعلام، ثبت نام بیش از سه میلیون نفر در طرح یارانه،  ثبت نام بیش از 18 هزار نفر در طرح خبرنگاران،  ثبت نام بیش از 476 هزار نفر در طرح فرزند آوری و جوانی جمعیت و به تازگی ثبت نام بیش از 400 هزار نفر کتب درسی دانش آموزان، موفقیت‌هایی هستند که بر اثر ایجاد پنجره ملی هوشمند به دست آمده و به مردم کشور عرضه شده است.

رییس سازمان فناوری اطلاعات ایران تصریح کرد: طبق تازه‌ترین آمار ارایه  شده، پنجره ملی خدمات تا کنون دارای  134 دستگاه متصل، دارای بیش از 17 میلیون نفر کاربر ثبت شده و سه هزار خدمت یا زیرخدمت است.

وی، در پایان اشاره کرد: تصمیم داریم تا در سطح کشور اپرتورهای خدمات امنیتی ایجاد کنیم تا با تدابیر انجام شده خدمات را به صورت یکپارچه از هر دستگاه داشته باشیم.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.