کدخبر :281045 پرینت
08 خرداد 1402 - 14:08

عملکرد کارکنان سازمان فناوری اطلاعات ایران زیر ذره‌بین مردم

با هدف تقویت نقش مردم در بهبود نظام اداری کشور، سنجش عملکرد کارکنان سازمان فناوری اطلاعات ایران اعم از رسمی و غیررسمی آغاز شد و نتایج به دست آمده در خصوص عملکرد کارکنان دولت در «سامانه سنجش میزان رضایت شهروندان از نحوه ارائه خدمت توسط کارکنان دستگاه‌های اجرایی کشور» طی گزارش‌های مختلف در اختیار ذینفعان اعم از مردم، مدیران و کارکنان دستگاه‌های اجرایی، تصمیم گیرندگان، نهادهای نظارتی و مقامات محلی قرار می‌گیرد.

متن خبر

به گزارش سیتنا، سنجش میزان رضایت مردم از عملکرد کارکنان سازمان فناوری اطلاعات ایران کلید خورد. با اجرای این طرح، نتایج به دست آمده از نظرات شهروندان در خصوص عملکرد کارکنان دولت در «سامانه سنجش میزان رضایت شهروندان از نحوه ارائه خدمت توسط کارکنان دستگاه‌های اجرایی کشور» طی گزارش‌های مختلف در اختیار ذینفعان اعم از مردم، مدیران و کارکنان دستگاه‌های اجرایی، تصمیم گیرندگان، نهادهای نظارتی و مقامات محلی قرار می‌گیرد.

اهداف اجرای این طرح علاوه بر تحلیل وضعیت موجود از نحوه عملکرد کارکنان دولت و جلب مشارکت مردم، سهولت و تسریع در ارائه خدمات دولت، کاهش مفاسد اداری و نیز برقراری عدالت در ارائه خدمات دولت است.

نحوه استقرار این طرح در دستگاه‌های اجرایی کشور از جمله سازمان فناوری اطلاعات ایران بدین ترتیب است که برای هر کدام از کارمندان، یک کد دوبعدی و شناسه نظرسنجی در سامانه یاد شده تولید شده است که به دو روش QR و کد دستوری چاپ شده و در معرض دید عموم قرار دارد و مراجعان می‌توانند از طریق اسکن کد مربوطه یا پیامک در خصوص رفتار و عملکرد کارمندان اظهار نظر کنند.

گفتنی است متولی این طرح در سطح کلان سازمان اداری و استخدامی کشور است و سازمان فناوری اطلاعات ایران، جزو نخستین دستگاه‌هایی است که به اجرا و پیاده‌سازی این طرح پرداخته است و در حال حاضر کلیه کارمندان از کارشناس تا مدیرکل و معاون در طرح نظرسنجی قرار دارند.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.