کدخبر :280220 پرینت
18 اردیبهشت 1402 - 13:07

افزایش روزانه آمار مجوزهای صادره توسط درگاه ملی مجوزها

بر اساس اعلام سازمان فناوری اطلاعات ایران، بیش از چهار هزار و 700 عنوان درخواست مجوز در درگاه ملی مجوزها بارگذاری شده است.

متن خبر

به گزارش سیتنا، مازیار مباشری در خصوص آخرین وضعیت عملکرد «درگاه ملی مجوزها» به عنوان تنها مرجع رسمی صدور مجوزهای کسب و کار در کشور اظهار داشت: در حال حاضر 80 دستگاه اجرایی در قالب 120 درگاه تخصصی به درگاه ملی مجوزها متصل شده‌اند.

مباشری با تاکید بر این که صدور مجوزها در این سامانه به سهولت و در کوتاه‌ترین زمان ممکن صورت می‌گیرد، برخی مجوزها را اعلانی و برخی دیگر را تایید محور دانست و گفت: در مجموع چهار هزار و 729 عنوان درخواست مجوز در درگاه ملی مجوزها بارگذاری شده است که از این تعداد، سه هزار و 79 مجوز از نوع اعلانی یا ثبت محور هستند؛ به این مفهوم که پس از ثبت درخواست متقاضی توسط درگاه صادر می‌شود. در این بین تعداد یک هزار و 650 مجوز نیز تایید محور هستند که پس از طی مراحل ثبت‌نام و اخذ استعلامات مربوطه از مراجع ذیصلاح، توسط دستگاه تخصصی مورد نظر صادر می‌شود.

به گفته وی، استقبال متقاضیان مجوزهای حوزه کسب و کار از این سامانه در حدی است که به صورت لحظه‌ای به تعداد مجوزهای صادره و درخواست‌‌های در دست بررسی افزوده می‌شود؛ به طوری که تا نیمه اردیبهشت سال جاری تقریبا 126 هزار و 516 درخواست در دست بررسی و 316 هزار 232 در درگاه ملی مجوزها به ثبت رسیده است.

گفتنی است، درگاه ملی مجوزهای کسب و کار، سامانه‌ای است که راهبری و مدیریت آن را مرکز ملی مطالعات، پایش و بهبود محیط کسب و کار وزارت امور اقتصادی و دارایی به عهده دارد و توسط وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ایجاد و راه‌اندازی شده است و به نشانی https://mojavez.ir/ در دسترس عموم مردم قرار دارد.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.