کدخبر :280210 پرینت
18 اردیبهشت 1402 - 10:25

دعوت مدیرکل ارتباطات استان کردستان از FCPها برای سرمایه‌گذاری در فیبرنوری این استان

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کردستان، از اپراتورها و FCPها درخواست کرد که با سرمایه‌گذاری در حوزه فیبر منازل و کسب و کارهای این استان، به رشد اقتصاد دیجیتال منطقه کمک کنند.

متن خبر

آرام حیدری، مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کردستان، در گفت‌وگو با خبرنگار سیتنا پیرامون آخرین وضعیت پروژه فیبرنوری در این استان، اظهار کرد: در حوزه فیبرنوری شهری و روستایی و با هدف ایجاد و توسعه زیرساخت‌های ارتباطی و مخابراتی و افزایش پهنای باند، در مجموع ۷۰۵ کیلومتر فیبرنوری روستایی در قالب دو اولویت به پیمانکاران ابلاغ و ۲۰۷ کیلومتر آن اجرا شده است و همچنین در حوزه ارتباطات شهری در قالب پروژه فیبرنوری منازل و کسب و کارها تاکنون تفاهم نامه مربوط به شهر قروه منعقد شده است و درکل استان 12540 پورت فیبرنوری نصب و آماده بهره برداری است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کردستان، ادامه داد: متاسفانه تاکنون FCP خاصی برای کردستان با شهرداری‌های استان به توافق نرسیده‌ است، البته مقرر شده تا هفته ارتباطات امسال (۲۷ اردیبهشت ماه) این موضوع تعیین تکلیف شود.

حیدری، افزود: برنامه ریزی و هدف امسال ما در استان کردستان ۱۰۰ هزار پورت منصوبه است و فقط شهرداری قروه تفاهم نامه مربوطه رو منعقد کرده‌ است، بقیه شهرداری‌های استان در حال مذاکره با FCP ها و بررسی پیشنهادات هستند.

وی، تاکید کرد: اجرای پروژه فیبرنوری قطعا یکی از ضرورت‌های توسعه ارتباطات استان می باشد که می تواند علاوه بر بهبود سرعت و ظرفیت پهنای باند استان، زیرساخت لازم برای هوشمندسازی شهرها و شهرداری‌ها را فراهم کند و کمک شایانی به تحقق دولت هوشمند کند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کردستان، در پایان اشاره کرد: درخواست ما از اپراتورها و FCPها این است که با سرمایه گذاری در حوزه فیبر منازل و کسب و کارهای استان کردستان، به رشد اقتصاد دیجیتال منطقه کمک کنند.

انتهای پیام

گفت‌وگو از فرزانه احمدی منش

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.